7 Wonders Duel stalo žaidimas

7 Wonders Duel stalo žaidimas, kilęs iš labai populiaraus stalo žaidimo 7 Wonders, yra skirtas dviems žaidėjams. 

Žaidime viską lemia žaidėjų pasirinkimas tarp mokslinio progreso ir ginkluotųjų pajėgų bei jų galimų įtakų. Šie apsisprendimai neišvengiamai formuoja žaidimo dalyvių imperijų tolesnį tobulėjimą.

Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime žaidimo pagrindinius faktus, taisykles, pliusus bei minusus ir kitus žaidimo duomenis.

Pagrindiniai faktai 

Sukurtas2015 metais
Tipasstrateginis
Žaidėjų skaičius2
Žaidėjų amžius10+ metų
Trukmė30 minučių
Sudėtingumasvidutinio sudėtingumo
Orientacinė kainaapie 28 – 35.99€

Žaidimo tikslas 

7 Wonders Duel žaidėjų tikslas yra kurti ir vystyti savo civilizaciją taip, kad galiausiai ji taptų klestinti ir išsivysčiusi bei būtų pranašesnė už priešininkų civilizaciją.

Žaidimo rinkinys

Šiame stalo žaidime yra šie komponentai:

Žaidimo lenta1
I amžiaus kortelės23
II amžiaus kortelės23
III amžiaus kortelės20
Gildijos kortelės7
Stebuklų kortelės12
Kariniai žetonai4
Pažangos žetonų10
Konflikto pėstininkas1
Moneta31
Rezultatų knyga1
Žaidimo taisyklės1
Pagalbinis lapas1

duel-žaidimas-rinkinys

Žaidimo taisyklės

7 Wonders Duel taisyklės gali būti sudėtingos naujokams. Kiekvienas žaidėjas vadovauja civilizacijai ir stato pastatus bei kuria stebuklus. Visi žaidėjų pastatyti statiniai su jų sukurtais stebuklais, vadinami „miestu”.

Žaidimas vyksta per 3 skirtingus amžius, kiekviename amžiuje naudojama viena iš 3 kortelių kaladžių (pirmiausia – I amžiaus kortelės, po to II amžiaus kortelės ir galiausiai III amžiaus kortelės). 

Kiekvienam žaidėjui suteikiama galimybė sužaisti maždaug 10 kortų per amžių, siekiant užsidirbti monetų ir sustiprinti savo kariuomenę. Be to, būtina aktyviai dalyvauti mokslinių atradimų kūrime ir skatinti savo miesto plėtrą.

Žaidime yra 3 būdai iškovoti pergalę: kariniu ar moksliniu pranašumu arba įveikti priešininką ekonomine civilizacijos pergale. Galiausiai, karinė arba mokslinė pergalė gali netikėtai skelbti žaidimo pabaigą bet kuriuo momentu ir užbaigti visą žaidimą.

Jei iki trečiojo amžiaus pabaigos niekas dar nėra pajėgus laimėti žaidimo, žaidėjai susumuoja savo pergalės taškus, ir tas žaidėjas, kuris yra surinkęs daugiausia taškų, tampa viso žaidimo nugalėtoju.

Kaip laimėti?

Reikia statyti trijų epochų pastatus, dėl to yra trys būdai laimėti žaidimą:

1. Mokslinė pergalė:

Žaidėjai gali traukti Mokslo kortelės ir ant kiekvienos jų yra pavaizduotas mokslinis simbolis. Jei žaidėjai surenka ir sužaidžia dvi to paties simbolio korteles, jie gali surinkti pažangos žetoną, kuris suteikia papildomos naudos. 

duel-žaidimas-moksliniai-simboliai

Jei žaidėjas viso žaidimo eigoje surenka šešis skirtingus Mokslo simbolius, tai pasiekia mokslinę pergalę ir laimi žaidimą.

Paaiškinimas: moksliniai simboliai yra moksliniuose pastatuose (žalios spalvos kortelėse) ir ant pažangos žetonų.

2. Karinė pergalė: 

Karinės kortelės yra vienos iš daugelio galimų kortelių rūšių, su kuriomis žaidėjai susiduria žaidime. Jos nusako kelis konfliktui, rodančius, kuri civilizacija turi galingiausią kariuomenę. 

Ištraukus karinę kortelę, žaidėjas perkelia konflikto jėgas į priešininko pusę, kiekvienam langeliui, atitinkančiam ištrauktos kortelės stiprumą. Taip perkeldamas konflikto jėgas į priešininko pusę, žaidėjas pasiekia karinę pergalę ir laimi žaidimą.

3. Ekonominė civilizacijos pergalė:

Jei trečiojo amžiaus pabaigoje nė vienas iš žaidėjų nenugali mokslo ar kariuomenės srityje, laimi tas žaidėjas, kuris sukuria geriausią civilizaciją ir surenka daugiausiai pergalės taškų. 

Žaidėjai gauna pergalės taškų už pastatytus pastatus ir stebuklus, stipresnę kariuomenę, surinktus pažangos žetonus, bei už turimus pinigus. Žaidėjas, surinkęs daugiausiai taškų iš šių šaltinių, pasiekia ekonomine civilizacijos pergalę ir laimi žaidimą.

Norėdami siekti pergalės, žaidėjai turi:

  • Pradėti žaidimą su savo sugalvota ir aiškia strategija. 
  • Kaupti ir atsakingai naudoti išteklius.
  • Būti pasiruošusiems gintis nuo priešininko atakų ir gerinti savo gynybą.
  • Stengtis puoselėti mokslinius atradimus.
  • Statyti prekybos pastatus ir aktyviai prekiauti su priešininku.
  • Būti budriems statant pastatus ir patiems blokuoti priešininko galimybes statyti strateginius objektus.
  • Stebėti žaidimo eigą ir būti pasiruošusiems užbaigti pradėtus etapus arba pasiekti užsibrėžtų pergalių.
  • Prisiimti riziką ir užtikrinti savo apsaugą nuo priešininko veiksmų. 

Galų gale, svarbiausia yra prisitaikyti prie žaidimo situacijų, būti lankstesniems ir keisti savo strategiją pagal tai, kaip kinta žaidimo eiga ir priešininko veiksmai.

Pasiruošimas žaidimui

Kiekvieno amžiaus pradžioje reikia sumaišyti atitinkamą kortelių kaladę ir išdėlioti 20 kortelių pagal žaidžiamo amžiaus struktūrą. 

Atkreipkite dėmesį, kad kai kurios kortelės turi būti užverstos, o kitos turėtų būti atverstos.

wonders-duel-7-kortų-išdėliojimas

  • Žaidimo lenta padedama tarp dviejų žaidėjų. 
  • Konflikto pėstininką reikia padėti ant centrinės lentos vietos.
  • Vienas iš žaidėjų turi padėti kariuomenės žetonus ant atitinkamų žaidimo lentos langelių.
  • Išmaišius penkis žetonus atsitiktine tvarka reikia padėti ant žaidimo lentos.
  • Likusius pažangos žetonus reikia grąžinti į dėžutę.
  • Kiekvienas žaidėjas iš banko gauna septynių vienetų vertės monetų.
  • Reikia surūšiuoti amžiaus korteles pagal jų nugarėles / amžių. 
  • Atsitiktine tvarka reikia išimti po tris korteles iš kiekvienos kaladės.
  • Pasirinkti tris Gildijų korteles ir pridėti jas prie III amžiaus kaladės (nežiūrint į jas).
  • Likusios Gildijų kortelės grąžinamos į dėžutę.

Žaidimo eiga

Žaidime 7 Wonders Duel kiekvienas žaidėjas žaidžia savo eilės tvarka. Pirmasis žaidėjas pradeda I amžių.

Savo ėjimo metu žaidėjai visoje kortelių struktūroje turi pasirinkti „prieinamą” kortelę ir ja sužaisti. Prieinama kortelė – tai kortelė, kurios iš dalies neuždengia kitos kortelės.

Pasirinktą kortelę žaidėjas gali žaisti vienu iš trijų skirtingų būdų:

1. Pastatyti pastatą: 

Norėdamas pastatyti pastatą, žaidėjas turi sumokėti pastato kainą ir padėti jį priešais save. Nuo šiol šis pastatas priklauso žaidėjo miestui.

2. Nusimesti kortelę ir gauti už tai monetų: 

Žaidėjas gali nusimesti kortelę ir pasiimti 2 monetas, taip pat po papildomą monetą už kiekvieną geltoną kortelę savo mieste iš banko. Šie pinigai atsiranda žaidėjo miesto ižde.

3. Sukurti stebuklą: 

Žaidėjas gali sumokėti stebuklo kurimo kainą (ne amžiaus kortelės kainą) ir įdėti savo amžiaus kortelę į vietą, kuri yra dalinai uždengta kuriamos stebuklo kortelės.

Panaudota amžiaus kortelė nuo šiol nebeturi jokio tiesioginio poveikio – ji tiesiog naudojama parodyti, kad stebuklas įvyko.

Ištraukus kortelę, žaidėjas turi atskleisti visas korteles, kurios buvo užverstos ir kurios yra prieinamos.

Stebuklų kortelių rinkimas

Žaidėjai turi rinkti savo Stebuklų korteles žaidimui:

  • Pasirinkti vieną žaidėją, kuris pradės pasirinkimo procesą.
  • Sumaišyti visas Stebuklų korteles.
  • Padėti keturias viršutines Stebuklų korteles atvirkščiai tarp žaidėjų.
  • Pirmasis žaidėjas turi pasirinkti vieną Stebuklo kortelę sau.
  • Antrasis žaidėjas turi pasirinkti dvi iš likusių Stebuklo kortelių.
  • Paskutinė likusi Stebuklo kortelė atitenka pirmajam žaidėjui.
  • Atversti kitas keturias Stebuklų korteles. 
  • Antrasis žaidėjas pirmiausia išsirenka Stebuklo kortelę. 
  • Tada pirmasis žaidėjas pasirenka dvi korteles, o antrasis žaidėjas gauna likusią kortelę. 
  • Likusios Stebuklų kortelės grąžinamos į dėžutę.
  • Žaidėjai savo Stebuklų korteles turi padėti ant stalo žaidimo zonos šone.

Pirmajam žaidimui kiekvienam žaidėjui reikia turėti šias Stebuklo korteles ir nekreipti dėmesio į stebuklų kortelių rinkimą:

1 žaidėjui:

  • Piramidės (The Pyramids)
  • Didysis švyturys (The Great Lighthouse)
  • Artemidės šventykla (The Temple of Artemis)
  • Dzeuso statula (The Statue of Zeus)

2 žaidėjui:

  • Circus Maximus (Circus Maximus)
  • Pirėjus (Piraeus)
  • Appiano kelias (The Appian Way)
  • Kolosas (The Colossus)

Žaidimo pliusai ir minusai

7 Wonders Duel yra puikus stalo žaidimas, turintis daug privalumų, tad apžvelkime keletą iš jų.

Žaidimo pliusai

Dviejų žaidėjų formatas: Žaidimas pritaikytas dviems žaidėjams.

Greitas ir įdomus: Trumpos epochos ir sparčiai besikeičiančios kortelės skatina dinamišką žaidimo eigą.

Strategijų įvairovė: Žaidėjai gali pasirinkti skirtingas strategijas, pavyzdžiui, pirmauti moksle, kariuomene, arba investuoti į ekonomiką.

Mobilioji programėlė: Galima žaisti 7 Wonders Duel mobiliajame įrenginyje.

Peržaidimas: Yra galimybė žaisti dar kartą, nes galima įsigyti du naujus žaidimo papildymus, kurie suteikia naujų elementų ir strateginių galimybių.

Minusai

Svarbu žinoti ir apie šio žaidimo minusus, kad galėtumėte nuspręsti, ar šis žaidimas jums tinka. 

Sudėtingos taisyklės: Naujiems žaidėjams gali reikėti šiek tiek daugiau laiko įsisavinti taisykles ir suprasti visas kortelių reikšmes bei sąveikas.

Netinkamas žaidimas kompanijai: Žaidimas nėra tinkamas žaisti daugiau nei dviems žmonėms.

Žaidimo naujovės

Šis stalo žaidimas turi du papildymus Pantheon (2016 m.) ir Agora (2020 m.), tačiau atskirai žaisti tik su papildymu nėra galimybės, reikalingas pagrindinis 7 wonders Duel žaidimas. 

Taip pat yra sukurta šio žaidimo mobilioji programėlė – ją galima rasti Google Play parduotuvėje (skirta Android 7 Nougat ir naujesnėms versijoms) ir App Store (skirta iOS 10 ir naujesnėms versijoms).

Išvados

7 Wonders Duel stalo žaidimas yra populiarus dviejų  žmonių žaidimas, sukurtas pagal originalų 7 Wonders žaidimą.

Žaidime svarbus pirminis žaidėjo pasirinkimas – ar nori puoselėti mokslą, ar daryti tai karine jėga, lemiančią jo imperijos likimą.

Taigi, jei ieškote žaidimo, kuris apjungtų strategiją, taktiką ir istorinį kontekstą, šis žaidimas tikrai turėtų atsidurti jūsų stalo žaidimų kolekcijoje!

Koks 7 Wonders Duel žaidimo tikslas❓

Pagrindinis žaidimo tikslas yra formuoti ir tobulinti savo civilizaciją, siekiant, kad ji taptų iškilminga, išsivysčiusia ir galiausiai pranoktų priešininkų civilizaciją.

Ar šį stalo žaidimą gali žaisti vienas žaidėjas❓

❌Ne. Žaidimas yra skirtas 2 žaidėjams.

Koks šio žaidimo sudėtingumo lygis❓

Šis žaidimas priskiriamas vidutinio sudėtingumo stalo žaidimams.

Kokia žaidimo trukmė❓

Žaidimas trunka apie 30 minučių.

Nuo kelerių metų rekomenduojamas šis stalo žaidimas❓

Pagal taisykles, žaidimas skirtas vyresniems nei 10 metų vaikams.