Azul stalo žaidimas 

Azul-stalo-žaidimas

Azul stalo žaidimas yra vienas iš šiuolaikiškesnių ir populiarių žaidimų.

Žaidimas pasižymi išskirtine istorija ir traukia tūkstančius žaidėjų savo žaidimo mechanizmu ir dizainu.

Šiame straipsnyje panagrinėsime Azul žaidimo savybes, jo kilmę, tipą, galimų žaidėjų skaičių, amžių, žaidimo trukmę ir sudėtingumo lygį, pliusus bei minusus.

Pagrindiniai faktai

Sukurtas2017 metais
Žaidimo tipasstrateginis, šeimyninis
Žaidėjų skaičius2-4
Žaidimo trukmė30-45 minučių
Sudėtingumasvidutinis
Žaidėjų amžius8+
Orientacinė kaina39-46 eur

Žaidimo tikslas

Žaidimo tikslas yra kruopščiai suklijuoti vienodo rašto plyteles ant fasadinės sienos, siekiant surinkti kuo daugiau taškų.

Pliusai ir minusai

Išskirtinis dizainas: Plytelės ir žaidimo komponentai raštai ir spalvos puikiai dera tarpusavyje ir yra kokybiški.

Paprastos taisyklės: Žaidimo taisyklės yra lengvai suprantamos, bet kai kuriems gali būti sunku perprasti žaidimo strategiją.

Skatina bendravimą: Skatina diskusijas šeimose ar nedideliuose draugų susitikimuose.

Skirtingi žaidimo variantai: Šį stalo žaidimą galima žaisti keliais skirtingais variantais, taip žaidimui suteikiant papildomo šarmo.

azul-stalo-žaidimas-pliusai-minusai

Ilgi raundai: Kai kurie žaidimo etapai gali ilgai užtrukti, ypač jei žaidimas vyksta su naujais žaidėjais. Tai gali būti nepriimtina žaidėjams, kurie mėgsta trumpus ir intensyvius žaidimus.

Monotoniškumas: Ilgesniuose žaidimo raunduose gali pritrukti variacijos, nes veiksmai tampa monotoniški.

Žaidėjų lentos: Žaidėjų asmeninės lentos šiek tiek išgaubtos, todėl pradžioje gali netvirtai gulėti ant stalo paviršiaus.

Žaidimo taisyklės

Žaidimo pradžioje žaidėjai turi pasirinkti kuria žaidimo lentos puse nori žaisti. Rekomenduojama naujiems žaidėjams žaisti su spalvota žaidimo puse.

azul-stalo-zaidimo-lenta

Ant stalo, per vidurį, padedami žaidimo plytelių apskritimai, kurie „gamina“ plyteles (fabrikai).
Atitinkamai pagal žaidėjų skaičių, ant stalo dedami apskritimai:

  • Esant dviem – penki,
  • Trims – septyni,
  • Keturiems – devyni.

Tuomet burtų keliu pasirenkamas pradedantysis žaidėjas.

Jis gauna pirmojo žaidėjo žetoną ir maišelį su 100 plytelių.

Gerai jas išmaišęs, sudėlioja po keturias ant kiekvieno apskritimo.

Pirmas žaidėjas pradeda žaidimą pagal laikrodžio rodyklę.

Pvz.: Jis nuo apskritimo gali paimti dvi vienodos spalvos plyteles, o skirtingų spalvų – palikti centre tarp apskritimų.

Taip pat turi paimti pirmo žaidėjo žetoną ir padėti jį kairiausiame apatiniame savo lentelės kampe.

Po to, ant savo lentos, žaidėjas deda iš dešinės į kairę tinkamas plyteles tam skirtose lentynėlių eilutėse, esančiose kairėje žaidėjo lentos pusėje.

Taip reikia dėlioti vienodo rašto plyteles į joms skirtas eilutes, kol neliks ant stalo laisvų plytelių.

Plytelių klijavimas ant sienos

Nuosekliai, iš viršaus į apačią, vienu metu, visi žaidėjai peržiūri savo plytelių eilutes.

Jei yra pilnos eilutės vienodos spalvos plytelių, tai dešiniausiai esančią plytelę žaidėjas klijuoja ant spalvotos plytelę atitinkančios sienos žymens, o likusias tos spalvos plyteles deda atgal į maišelį.

stalo-žaidimo-lenta-plytelės

Pasiruošimas sekančiam raundui

Žaidėjai tikrina, ar užsipildė eilutės, jei ne – pasiruošia kitam raundui.

Jei nei vienas žaidėjas neužpildė horizontalios eilutės – tuomet pirmasis žaidėjas iš naujo užpildo apskritimus naujomis plytelėmis traukdamas jas iš maišelio.

Jei nors vienas žaidėjas užpildo – žaidimas baigiasi ir žaidėjai skaičiuoja taškus.

Pergalės taškų skaičiavimas

Jei yra užpildyta tik pirma eilutė, tai žaidėjas gauna tik 1 tašką.

Antra – 2 taškus ir t.t.

Jei susikerta ant plytelių sienos užklijuotos plyteles – atitinkamai taškai dauginasi iš eilučių skaičiaus.

Raundo pabaigoje – minusuojami apatinėje kairėje eilutėje esančių plytelių taškai – jei dvi plytelės -2 taškai, trys -3 taškai ir t.t.

Stalo-žaidimo-fragmentas

Atskiroje taškų skaičiavimo lentelėje, esančioje kiekvieno žaidėjo lentos apatiniame dešiniajame kampe, skaičiuojami pergalės taškai: jei žaidėjai horizontaliai užpildo visą eilutę, +2 taškai, vertikaliai +7, o jei surenka visą spalvą +10 taškų.

Strategija ir taktika 

Azul nėra atsitiktinės sėkmės žaidimas, todėl jame svarbiausia yra strategija ir taktika.

Todėl tikslinga žinoti, kaip geriau žaisti šį žaidimą:

  • Reikia teisingai rinktis plytelių spalvas ir raštus, kurie atitinka klijuojamų sienos plytelių turimą atsargą. Tam tikslui reikia tinkamai planuoti savo plytelių dėjimo vietas ir kokias eilutes geriausia pildyti.
  • Reikia visuomet stebėti situaciją savo lentoje ir esamų plytelių ant apskritimų galimybes bei gerai apgalvoti bent kelis savo ėjimus į priekį.
  • Reikia būti lankstiems ir viską gerai planuoti, nes situacija gali greitai kisti, todėl geriausia turėti bent kelis alternatyvius planus ir prisitaikyti prie esamų aplinkybių.
  • Reikia vengti baudų taškų, kurie gali sumažinti galimybę laimėti. Todėl geriau vengti plytelių kaupimosi apatinėje lentelės dalyje, kur kiekviena plytelė gauna po -1 tašką. Todėl reikia stengtis panaudoti visas paimtas plyteles.

Antrasis žaidimo variantas

Norint žaisti kiek kitokį žaidimą, žaidėjai gali apversti savo žaidimų lentą, pasirinkdami ne tokį spalvingą ir sudėtingesnį žaidimo variantą.

Antrojo-Azul-žaidimo-varianto-lenta

Šiame variante žaidėjai iš kairės pusės eilučių savo plyteles ant sienos, esančios dešinėje pusėje, gali klijuoti bet kurioje vietoje, bet toje pačioje eilutėje, tiek vertikalioje, tiek horizontalioje, negali būti tokios pat spalvos plytelių.

Esant neatitikimui, plytelės perkeliamos į „minusinę“ eilutę, esančią lentos apatiniame kairiajame kampe.

Šis žaidimo variantas yra sudėtingesnis, todėl jį rekomenduojama žaisti jau patyrusiems žaidėjams.

Kas sudaro žaidimo rinkinį?

Prieš pradedant žaidimą, reikia susipažinti su visais reikalingais komponentais. Į žaidimo dėžę įeina:

Žaidėjų lentos4
Skirtingų spalvų ir raštų plytelių100
Žymekliai5
Apskritos fabrikų plytelės 9
Pirmojo žaidėjo plytelė1
Maišelis1
stalo-žaidimas-Azul-komponentai

Istorija

Azul buvo sukurta 2017 metais portugalų dizainerio Michael Kiesling. Šis žaidimas buvo išleistas žaidimų kompanijos Plan B Games, bendradarbiaujant su Next Move Games.

Stalo žaidimas Azul tapo labai populiarus, laimėjo daugybę apdovanojimų (pvz.: 2019 UK Games Expo Best Abstract Game People’s Choice Winner) ir buvo nominuotas į prestižinius stalo žaidimų apdovanojimus.

Azul stalo žaidimas – apibendrinimas

Azul stalo žaidimas puikiai tinka žaisti ne tik dviems žaidėjams, bet ir visai šeimai.

Jis žavi savo elegantiškomis ir išsiskiriančiomis detalėmis, o spalvos sukuria malonų vizualinį įspūdį.

Azul žaidimas turi tam tikrų taisyklių subtilumų, suteikdamas žaidėjams erdvės eksperimentuoti su savitais sprendimais, todėl kiekvienas žaidimas tampa vis kitoks.

Koks Azul stalo žaidimo tikslas❓

Žaidimo tikslas yra kruopščiai suklijuoti vienodo rašto plyteles ant fasadinės sienos, siekiant surinkti kuo daugiau taškų.

Kokia žaidimo trukmė❓

Žaidimas trunka apie 30-45 minučių.

Nuo kelerių metų rekomenduojamas šis stalo žaidimas❓

Pagal nurodytas taisykles, žaidimas skirtas vyresniems nei 8 metų vaikams.

Kiek žmonių gali žaisti šį stalo žaidimą❓

Žaidimas skirtas 2-4 žaidėjams.

Koks žaidimo tipas❓

Šis stalo žaidimas priskiriamas strateginiam, šeimyniniam žaidimui, bet tinka ir vakarėliams ar žaisti dviese.