City of the Great Machine stalo žaidimas

City-of-the-Great-Machine

City of the Great Machine stalo žaidimas patiks steampunk ir strateginių žaidimų gerbėjams.

Didžiausi žmonijos protai susivienijo, kad sukurtų tobulą miestą, ir gautas rezultatas pranoko visus lūkesčius. 

Miestas išsidėstė ant milžiniškų oro platformų. Jis pakilo virš pasaulio kaip triumfuojantis mokslo įsikūnijimas! Miesto centre įsikūrė Great Machine – Didžioji Mašina – dirbtinis intelektas, sukurtas žmonijos labui. 

Šiame straipsnyje apžvelgsime žaidimo tikslą, pliusus ir minusus bei kitas svarbias charakteristikas.

Pagrindiniai faktai

Sukurtas  2023 metais
Tipasstrateginis
Žaidėjų skaičius1-4
Žaidėjų amžius14+
Žaidimo trukmė60-90 minučių
Sudėtingumo lygissunkus

Žaidimo tikslas

Žaidėjų tikslai gali skirtis atitinkamai pagal pasirinktą atstovauti personažą.

✔️ Didžiosios Mašinos svarbiausias tikslas – nuslopinti socialinius neramumus ir įvykdyti grandiozinį pagrindinį žmonijos tobulinimo planą.

✔️ Herojų tikslas – sukelti revoliuciją prieš Didžiąją Mašiną. Jie didina nepasitenkinimą mieste, stengiasi pritraukti garsių piliečių paramą ir kursto riaušes.

Jie taip pat bando sutrukdyti Didžiajai mašinai įgyvendinti savo pagrindinį planą, nes jis veda prie žmonijos vergovės dirbtiniam intelektui. 

City-of-the-Great-Machine-stalo-žaidimo-tikslas

Žaidimo pliusai ir minusai

✅ Plačios žaidimo galimybės: Šį žaidimą galima žaisti formatu vienam prieš daugelį (1 prieš 2-4 žaidėjai) arba kooperatyviai (1-3 žaidėjai).

✅ Skatina strateginį mąstymą: Atlikdami veiksmus, žaidėjai turi mąstyti keliais žingsniais į priekį.

✅ Įtraukiantis: Tema ir mechanika puikiai dera tarpusavyje ir viena kitą papildo.

Galima žaisti daug kartų: Yra daugybė skirtingų būdų laimėti.

City-of-the-Great-Machine-stalo-žaidimo-pliusai-minusai

❌ Ilgas žaidimo laikas: Didelis žaidėjų skaičius gali labai prailginti žaidimo laiką.

❌ Sudėtingas žaidimas: Gali būti per daug sunkus jaunesniems ar strateginių žaidimų nemokantiems žaisti žaidėjams.

Apie žaidimą

Laikui bėgant Mašina sukūrė planą, kaip įgyvendinti savo pagrindinį siekį – padaryti idealų miestą, patobulinti patį žmogų, padaryti jį tokį pat standartizuotą ir patikimą, kaip ir jos pačios mechanizmo krumpliaračiai.

Stalo žaidime City of the Great Machine vyksta įtempta akistata tarp Didžiosios Mašinos ir jai nepaklūstančių Herojų aljanso. 

Kadaise šis fantastinis miestas klestėjo ir vystėsi, tačiau dabar virš jo tvyro tamsus žmonijos pavergimo dirbtiniu intelektu šešėlis. Keletas pasipriešinimo didvyrių turi paskutinę galimybę išgelbėti žmones!

Vienas iš žaidėjų imasi Didžiosios Mašinos vaidmens. Jis vadovauja pažangiems tarnams ir mechaniniams sargybiniams. Mašina nori įgyvendinti Didįjį planą, kuris atneš žmonijai laimę, kaip ji ją supranta. 

Tai įvyks, kai progreso rodyklė pasieks Didžiojo plano skalės pabaigą. Tačiau dirbtiniam intelektui taip pat tenka kovoti su mieste augančiais neramumais.

Likę žaidėjai yra Herojai ir bendradarbiauja tarpusavyje. Jų tikslas – suorganizuoti sukilimus ir nuversti despotišką režimą. Tam jie turi suorganizuoti 3 sėkmingus maištus prieš Didžiąją Mašiną. 

Nepaisydami visų galimybių, Herojai ieško įtakingų piliečių paramos ir kursto miesto gyventojų nepasitenkinimą. Iš visų jėgų jie stengiasi sužlugdyti Didžiosios Mašinos planą.

Miestą sudaro keli rajonai, įsikūrę ant milžiniškų kabančių platformų. Tai leidžia rajonams laisvai judėti! 

Herojai ir Didžiosios mašinos tarnai keliauja po miestą siekdami savo tikslų. Kiekviename rajone jie gali atlikti tiek standartinius, tiek unikalius veiksmus. 

Judėjimą gatvėmis griežtai reguliuoja Didžioji Mašina, todėl Herojai turi atidžiai apskaičiuoti savo maršrutus ir įvertinti kvartalus: reikia atsižvelgti į jų kainą ir mechaninių sargybinių užimtumą.

Pagrindinis Herojų ginklas yra liaudies nepasitenkinimas – kita vertus, Didžioji Mašina gali pasinaudoti pasipriešinimo slopinimu kaip teigiamu svertu į savo pusę. 

Herojai bando įtikinti miesto gyventojus, kad Didžioji mašina jiems kenkia. Didvyrių ištekliai yra piliečių pasitikėjimas, o Mašinos – taisyklės ir įstatymai. 

Kiekviena konflikto pusė yra tvirtai įsitikinusi, kad jos kelias yra vienintelis ir teisingas. 

Žaidimo taisyklės

City of the Great Machine žaidimo etape vienas iš dalyvių prisiima Didžiosios Mašinos vaidmenį, o kiti dalyviai tampa vieninga Herojų komanda, kurie kartu stoja į kovą su Didžiąja Mašina ir žaidžia prieš ją.

City-of-Great-Machine-žaidimas

Herojai gali bendrauti, kaip tik nori, jei tai vyksta Didžiosios mašinos akivaizdoje. Pavyzdžiui, bendrauti gestais, slapta rodyti vienas kitam prieigos korteles arba žiūrėti į identifikuotų miesto gyventojų žetonus. 

Tačiau Herojams neleidžiama šnabždėtis ar išeiti iš kambario aptarti savo veiksmų už Didžiosios mašinos ribų.

Patyrę Herojai visada randa būdų, kaip nustebinti Didžiąją mašiną, net jei ji stebi kiekvieną jų žingsnį. Didžioji Mašina vilioja Herojus į vienus spąstus po kitų, kiekviename žingsnyje įtikinėdama juos, kad ji net nenutuokia, ką jie ketina daryti.

Žaidimo etapai

Žaidime yra penki etapai.

1. Pradinis etapas

Didžioji mašina atskleidžia viršutinę miesto įvykių kaladės kortą. Kiekvienas toks įvykis lemia specialias žaidimo sąlygas ir Didžiojo plano pažangą einamajame etape.

Didžioji mašina įgyja obligacijų (savo specialų resursą), priklausomai nuo dabartinės piliečių nepasitenkinimo stadijos mieste. Piliečių nepasitenkinimas pažymimas specialioje skalėje, esančioje viršutiniame progreso lentos diske.

Herojai gauna pasitikėjimo (savo specialųjį išteklių), priklausomai nuo aktyvių ir neaktyvių gyventojų skaičiaus miesto rajonuose.

Kiekvienas gyventojas atneša 1 pasitikėjimo tašką Herojams, kurie yra tame pačiame rajone.

Didžioji Mašina pradeda skaičiuoti laiką iki Didžiojo plano įgyvendinimo. 

City-of-Great-Machine-žaidimo-fragmentas

2. Prieigos etapas

Visi Herojai pasirenka, į kurį rajoną keliaus. Jie gali pasilikti esamame rajone arba persikelti į kitą. Norėdami tai padaryti, jie iš savo rankoje turimų kortų pasirenka atitinkamą prieigos kortą ir padeda ją priešais save.

Mieste tvyro maištinga nuotaika. Žmonės išeina į gatves ir stato barikadas. Artėja sukilimo apogėjus!

3. Didžiosios Mašinos etapas

Šiame etape Didžioji Mašina vykdo savo planus per tarnus ir sargybinius, už jų veiksmus ir manevrus mokėdama obligacijomis. 

Tarnai gali judėti tarp rajonų ir atlikti tam tikrus veiksmus, sargybiniai gali tik judėti. Vieno tarno judėjimas ir veiksmas kainuoja po 2 obligacijas, sargybinio judėjimas kainuoja 1 obligaciją. 

Kiekvienas tarnas gali atlikti 1 veiksmą per vieną etapą, po kurio negali pereiti į kitą sritį.

Tarnas gali:

  • Areštuoti vieną aktyvų gyventoją, pašalindamas jo žetoną iš teritorijos.
  • Sutaisyti vieną sargybinį, kurį prieš tai sulaužė Herojus, grąžindamas jo žetoną į žaidimą.
  • Surengti reidą, kad sulaikytų Herojus, padėdamas reido žetoną teritorijoje.

Specialius veiksmus gali atlikti atitinkamų specialių sričių tarnautojai. Pavyzdžiui, kad Didžioji Mašina paimtų direktyvos (Directive) kortą, tarnas turi atlikti specialų veiksmą pagrindinėje tvirtovėje. 

Įstatymo bokšte galima paskelbti 1 direktyvą, Centrinėje aikštėje – gauti obligacijų pagal joje esančių gyventojų skaičių, o Valdymo centre – perkelti rajoną į kitą miesto dalį.

Veiksmų direktyvų ir įvykių taisyklės visada nurodytos atitinkamose kortelėse.

City-of-the-Great-Machine-žaidimo-kortelės

Didžioji Mašina įvykdžiusi kortelėse nurodytas sąlygas gali greitai sulaikyti Herojus, nekreipdama dėmesio į tai, ką daro sukilėliai.

4. Herojų etapas

Herojai yra sumanūs, išradingi, pavojingi. Jie atlieka veiksmus kortelėse nurodyta iniciatyvos tvarka.

Judėjimas. Atverdamas anksčiau pasirinktą prieigos kortelę, Herojus juda į atitinkamą paskirties rajoną. Visi Herojai juda ir negali likti vienoje vietoje.

Jei Herojus neturi pasitikėjimo taškų, tuomet gali pasikliauti sėkme ir mesti pabėgimo kauliuką. Jei pavyksta, Herojus pabėga nuo sargybinių. Nepavykus – jis sulaikomas, o Didžioji Mašina priverstinai užbaigia Herojaus veiksmus ir tęsia savo planą.

Veiksmas. Atvykęs į paskirties zoną Herojus gali imtis pirmo veiksmo. Jis gali atlikti kelis skirtingus veiksmus.

Agitacija. Tai pagrindinis būdas paruošti miestą sukilimui. Šis veiksmas atliekamas bet kurioje įprastoje apylinkėje ir kainuoja vieną pasitikėjimo tašką už kiekvieną ten esantį sargybinį.

Standartiniai veiksmai. Juos Herojus gali atlikti bet kurioje srityje.

Sargybinio ataka. Herojus gali savo nuožiūra sumokėti bet kokį norimą pasitikėjimo taškų skaičių ir mesti atakos kauliuką. Jei išleista suma lygi arba viršija kauliuke iškritusią reikšmę, sargybinis sunaikinamas.

Įtakingų gyventojų identifikavimas. Herojus gali nustatyti vieną ar kelis apylinkės gyventojus. Už kiekvieną gyventoją jis sumoka pasitikėjimo taškais, kurie lygūs sargybinių skaičiui. 

Įtakingų gyventojų perkėlimas. Herojus gali perkelti vieną ar daugiau gyventojų iš savo kaimynystės į kitą, sumokėdamas po vieną pasitikėjimo tašką už kiekvieną kaimynystę, kurią gyventojas palieka.

Pasitikėjimo gavimas. Tai naudinga, kai Herojus negali atlikti jokio veiksmo dėl pasitikėjimo taškų trūkumo arba nori gauti daugiau pasitikėjimo taškų kitame etape.

Maišto kėlimas. Norėdamas sukelti sukilimą, Herojus turi sumokėti pasitikėjimo tašką sargybiniui už kiekvieną iš anksto neidentifikuotą gyventoją. 

Aktyvūs gyventojai prisijungia prie maišto, o išdavikai pereina į Didžiosios Mašinos pusę. 

Sukilimas laikomas sėkmingu, jei aktyvių gyventojų yra daugiau nei išdavikų ir sargybinių. Jei jis nepavyksta, Didžioji Mašina vykdo savo planą toliau ir gali areštuoti gyventojus.

Specialūs veiksmai. Herojai, tam tikrose teritorijose, gali atlikti specialiuosius veiksmus: 

Centrinėje aikštėje gali padidinti gyventojų nepasitenkinimą, Valdymo centre – perkelti miesto teritoriją, Įstatymo bokšte – atšaukti vieną paskelbtą direktyvą, Pagrindinėje tvirtovėje – nustatyti vieną nepaskelbtą direktyvą.

5. Baigiamasis etapas

Šiame etape Herojai didina miestiečių nepasitenkinimą dėl kiekvieno nepavykusio reido, iš kvartalų pašalindami atitinkamus žetonus.

Taip pat raundo pabaigoje dalyviai vykdo specialias sąlygas, aprašytas įvykių kortelėse. Šiame etape Didysis planas gali pasistūmėti į priekį. Žaidimo sąlygos numato, kad Didžioji Mašina arba Herojai gali ką nors padaryti etapo pabaigoje.

Žaidimą laimi tie, kurie pirmieji pasiekia savo tikslą. Šioje konfrontacijoje nėra dviejų nugalėtojų: arba įvyks rimtas sukilimas ir Pagrindinė tvirtovė žlugs, arba Didžioji Mašina įgyvendins savo genialų planą sukurti tobulą žmoniją, kuriai vadovaus amžiams.

Kas sudaro žaidimo rinkinį?

City of The Great Machine stalo žaidimo rininyje rasite Didžiosios Mašinos ir Herojų komponentus.

Didžiosios mašinos:
progreso lentos diskas1
įžymių piliečių žetonai30
dvipusiai pasitikėjimo ir obligacijų žetonai36
miesto įvykių kortelės21
mažesnių rajonų kortelės5
didesnių rajonų kortelės4
tarnų įsakymo žetonai3
tarnų figūrėlės3
medinių sargybinių figūrėlės18
direktyvų kortelės9
nuorodų kortelės2
reido žetonai3
Herojų:
didelės Herojaus kortelės6
prieigos kortelės (po 9 kiekvienam Herojui)54
revoliucionierių nuorodų kortelės (po 2 kiekvienam žaidėjui)6
Herojų figūrėlės6
puolimo kauliukas1
pabėgimo kauliukas1
maišto žetonas1
City-of-Great-Machine-stalo-žaidimo-rinkinys

Žaidimas vienam ir kooperatyvinis žaidimas

Žaidime taip pat yra specialus automatinis žaidimas, kuriame yra vieno prieš visus režimas, kai įsijautę į Herojų vaidmenis žaidėjai susiduria su negailestinga ir visiškai automatizuota mašina.

Su Didžiąja mašina gali kovoti vienas žaidėjas arba komandoje iki trijų žaidėjų.

Apibendrinimas

City of the Great Machine žaidimas sukurtas gavus finansavimą per Kickstarter startuolių platformą.

Šis stalo žaidimas siūlo įvairias taktines galimybes ir tampa įdomiu pasirinkimu patyrusiems stalo žaidimų entuziastams, kurie ieško išskirtinių iššūkių ir strateginių sprendimų.

Koks žaidimo tikslas❓

Žaidimo tikslas gali skirtis atitinkamai pagal pasirinktą atstovauti personažą.

Didžiosios Mašinos svarbiausias tikslas – nuslopinti socialinius neramumus ir įvykdyti grandiozinį pagrindinį žmonijos tobulinimo planą.

Herojų tikslas – sukelti revoliuciją prieš Didžiąją Mašiną.

Koks rekomenduojamas žaidėjų amžius❓

Žaidimas rekomenduojamas asmenims nuo 14 metų amžiaus.

Kiek žmonių gali žaisti stalo žaidimą City of The Great Machine❓

Žaidimas skirtas 1-4 žaidėjams.

Koks žaidimo sudėtingumo lygis❓

Stalo žaidimas priskiriamas sudėtingiems žaidimams.

Kokia žaidimo trukmė❓

Žaidimo trukmė 60-90 minučių.