Hasbro Guess Who stalo žaidimas

Hasbro Guess Who stalo žaidimas (arba „Atspėk, kas?”) yra originalus ir įdomus loginis žaidimas, kuris skirtas dviems žaidėjams. 

Žaidėjui reikia atspėti, kas paslėpta už priešininko paslaptingos kortelės ir tapti nugalėtoju!

Šiame straipsnyje apžvelgsime pagrindinius žaidimo faktus, jo tikslą, taisykles, privalumus bei trūkumus ir svarbiausią informaciją.

Pagrindiniai faktai 

Sukurtas2015 metais
Tipasloginis, vaikams
Žaidėjų skaičius2
Žaidėjų amžius6+ metų
Žaidimo trukmė20 minučių
Sudėtingumaslengvas
Orientacinė kainaapie 24,99- 34 €

Trumpai apie žaidimą

Žaidimo tikslas 

Pagrindinis Guess Who žaidimo tikslas yra atskleisti paslaptingą priešininko kortelėje esantį asmenį, užduodant po vieną klausimą.Taip pat reikia stengtis kuo greičiau ir naudojant kuo mažiau klausimų eliminuoti visas atverstas korteles, kurios neatitinka apibūdinimo. 

Žaidimo trukmė

Žaidimo trukmė gali skirtis priklausomai nuo žaidėjų įgūdžių ir strategijos. Dažniausiai žaidimas trunka nuo 10 iki 20 minučių. Tai yra trumpas, bet įdomus žaidimas, kurį galima kartoti daug kartų.

Sudėtingumas

Guess Who sudėtingumo lygis priklauso nuo žaidimo strategijos, kurią žaidėjai pasirenka. Pradinėse žaidimo stadijose dažnai naudojami klausimai, kurie padeda greitai pašalinti daugybę kortelių. Tačiau viso žaidimo metu reikia išlikti sumaniu ir išradingu, nes teisingi klausimai gali nulemti pergalę. Todėl žaidimo sudėtingumas priklauso nuo žaidėjų įgūdžių ir galimybės analizuoti informaciją.

Žaidėjų amžius

Guess who yra universalus žaidimas, kurį gali žaisti tiek vaikai, tiek suaugusieji. Dėl savo paprastų  taisyklių ir vizualaus stiliaus, jis puikiai tinka šeimai. Vaikams tai gali būti puiki galimybė lavinti mąstymo gebėjimus ir matematinius įgūdžius, o suaugusieji gali mėgautis draugija ir puikiai praleisti laiką.

Žaidimo rinkinys

Šiame stalo žaidimo rinkinyje yra šie komponentai:

Plastikinės žaidimo lentos2 vnt.
Plastikiniai rėmeliai48 vnt.
Veido kortelės48 vnt.
Paslaptingos kortelės24 vnt.
Taškų žymekliai2 vnt.
Taisyklių knygelė1 vnt.
atspėk-kas-žaidimas-guess-who-komponentai

Pasiruošimas žaidimui

Pasiruošimas žaidimui labai paprastas, tačiau jei nori žaisti mažamečiai vaikai – jiems reikia suaugusiųjų pagalbos.

Pirmiausia reikia pasiruošti korteles. Jas reikia atsargiai išimti iš lapo ir įdėti į plastikinius rėmelius.

Paruoštus rėmelius su kortelėmis reikia pritvirtinti prie žaidimo lentos (raudonos ir mėlynos) tam skirtose vietose. Jų eilės tvarka nėra svarbi. Svarbu įsitikinti, kad rėmelį galima lengvai užversti ir atversti. 

Taškų žymeklius galima pritvirtinti prie žaidimo lentų, bet jie naudojami tik žaidžiant čempionatą.

Žaidėjai turi pasirinkti žaidimo lentas ir atversti visas korteles.

Galiausiai žaidėjai turi pasirinkti po vieną paslaptingą kortelę. Šią kortelę turi įdėti į žaidimo lentos laikiklį ir nerodyti savo priešininkui.

Guess Who žaidimas – taisyklės

Žaidimo taisyklės nesudėtingos. Jauniausias žaidėjas pradeda žaidimą. Pradedama pirmuoju klausimu.

Kaip užduoti klausimus?

Klausimai, kuriuos galima užduoti, turėtų būti taip suformuluoti, kad jie padėtų pašalinti kuo daugiau netinkamų kortelių. Pavyzdžiui, galima klausti: „Ar tavo personažas turi akinius?“ arba „Ar tavo personažas turi skrybėlę?“ Į kiekvieną klausimą galima atsakyti tik “Taip” arba “Ne”.

Kai priešininkas atsako į klausimą, visas korteles, kurios neatitinka pateikto klausimo, galima užversti. Pavyzdžiui, jei klausimas yra: “Ar tavo personažas turi juodos spalvos plaukus?” ir atsakymas teigiamas, žaidėjas užverčia visas korteles, kuriose yra personažai su kitokios spalvos plaukais.

Žaidėjas uždavęs klausimą ir užvertęs netinkamas korteles, baigia savo ėjimą. Tuomet klausimą užduoda priešininkas.

Žaidėjas norėdamas atspėti paslaptingąjį asmenį, turi sakyti pvz.: “Paslaptingojo personažo vardas yra … (Jonas)” ar panašiai.

Žaidėjams rekomenduojama susilaikyti nuo paslaptingojoje kortelėje esančio personažo spėjimo, kol jie nėra visiškai įsitikinę savo spėjimu, nes gali pralaimėti žaidimą.

atspek-kas-zaidimas

Iššūkio žaidimas

Norėdami išbandyti iššūkio žaidimą, žaidėjai turi traukti dvi paslaptingas korteles ir padėti vieną šalia kitos žaidimo lentoje.

Iššūkio žaidimo tikslas atspėti du skirtingus paslaptingus personažus, užduodant klausimus. Pavyzdžiui: “Ar abu žmonės turi barzdą?”

Svarbu nesuklysti užverčiant netinkamas korteles ir prisiminti kokie klausimai jau buvo užduoti.

Čempionato žaidimas

Jei žaidėjai nori žaisti Čempionato žaidimų seriją, turi kiekvieną laimėtą žaidimo etapą pažymėti žaidimo lentoje su taškų žymekliu. Čempionu tampa tas žaidėjas, kuris pirma laimi penkis žaidimus.

Žaidimo pliusai

Lengvos taisyklės: Taisyklės yra paprastos, todėl nauji žaidėjai greitai jas įsisavina.

Skatina bendravimą: Šis žaidimas skatina komunikaciją ir malonų bendravimą tarp žaidėjų.

Greita eiga: Daugelis žaidimo etapų gali būti baigti per mažiau nei 20 minučių.

Kompaktiškas: Užima mažai vietos, todėl puikiai tinka keliaujant.

Skatina mąstymą: Žaidimas puikiai vysto atmintį, kalbėjimo įgūdžius ir gebėjimą analizuoti informaciją bei užduoti tinkamas klausimus.

guess-who-hasbro-žaidimo-pliusai-ir-minusai

Žaidimo minusai

Hasbro Guess Who stalo žaidimas turi ir keletą minusų:

Ribotas žaidėjų skaičius: Žaidimas Guess Who yra pritaikytas dviems žaidėjams, todėl netiks didesnėms kompanijoms.

Gali tapti monotoniškas: Po tam tikro laiko, žaidimas gali atsibosti ir tapti monotonišku, ypač jei ilgai žaidžiama su tuo pačiu žmogumi ne vieną kartą.

stalo-žaidimas-atspėk-kas

Istorija

Stalo žaidimo Guess Who  istorija prasidėjo 1979 metais, kai britų žaidimų kūrėjas Anthony E. Pratt sukūrė žaidimą, pavadintą Twenty Questions (Dvidešimt klausimų). 

Šis žaidimas buvo gana paprastas: vienas žaidėjas turėjo sugalvoti tam tikrą asmenį ir užrašyti, o kitas žaidėjas turėjo atspėti, kas tai per asmuo, užduodamas 20 klausimų, į kuriuos galima būtų atsakyti tik „taip“ arba „ne“.

1982 metais žaidimų kūrimo kompanija Hasbro įsigijo teises į žaidimą Twenty Questions ir pervardijo jį į Guess Who. Žaidimas išpopuliarėjo visame pasaulyje ir tapo vienu populiariausių stalo žaidimų.

Gebėjimas sudominti visų amžiaus grupių žaidėjus padėjo jam išlikti vienu iš populiariausių klasikinių stalo žaidimų. Jis yra išverstas į daugiau nei 30 kalbų ir parduotas daugiau nei 30 milijonų kopijų.

Šis stalo žaidimas buvo išleistas daugybe skirtingų versijų. Be originaliosios, yra išleistos filmų ir televizijos herojų, gyvūnų bei istorinių asmenų personažų versijos.

Taip pat yra išleistos Guess Who kompiuterinės ir mobiliųjų įrenginių versijos.

Išvados

Hasbro Guess Who stalo žaidimas yra lengvai suprantamas ir tinkamas visų amžiaus grupių žaidėjams. Ypač jis puikiai pritaikytas šeimos žaidimui dėl paprastų taisyklių ir aiškaus vizualinio stiliaus.

Šis žaidimas suteikia galimybę lavinti mąstymo gebėjimus vaikams ir tuo pat metu suteikia suaugusiems malonumą praleisti laiką kartu su jais.

Žaidimo sudėtingumas priklauso nuo žaidėjų įgūdžių ir gebėjimo analizuoti informaciją.

Be to, Guess Who siūlo kelis papildomus variantus, tokius kaip Iššūkio ir Čempionato žaidimus, kurie gali dar labiau įtraukti žaidėjus.

Koks žaidimo tikslas❓

Pagrindinis „Guess Who?” arba „Atspėk, kas?” žaidimo tikslas yra atskleisti paslaptingą priešininko kortelėje esantį asmenį, užduodant po vieną klausimą.

Kokia žaidimo trukmė❓

Stalo žaidimas gali trukti maždaug 20 minučių.

Ar šį žaidimą gali žaisti 1 žmogus❓

❌ Ne. Žaidimas skirtas 2 žaidėjams.

Koks žaidimo tipas❓

Tai yra loginis stalo žaidimas.

Nuo kelerių metų rekomenduojamas šis stalo žaidimas❓

Pagal nurodytas taisykles, žaidimas skirtas vyresniems nei šešerių metų vaikams.