Saboteur 2 – tai strateginio kortų žaidimo Saboteur papildymas. Jį galima žaisti tik turint pagrindinį žaidimą. Tačiau kad būtų smagiau žaisti, prisideda naujos veiksmo, bei kelių kortos, žaidėjai padalinami į komandas, bei atsiranda naujų veikėjų. Žemiau sužinosite, kokios yra Saboteur 2 taisyklės.
Pasiruošimas Saboteur 2 žaidimui
Žaidimo papildymo rinkinys:
- 30 aukso grynuolių;
- žaidimo taisyklės;
- 30 kelio kortų;
- 21 veiksmo korta;
- 15 nykštukų kortų (4 žali auksakasiai, 4 mėlyni auksakasiai, 1 vadeiva, 2 geologai, 1 spekuliantas, 3 diversantai).
Dažniausiai užduodami klausimai
❓ Kiek žmonių gali žaisti Saboteur 2 žaidimą?
Saboteur 2 taisyklės pritaikytos 2-12 žmonių.
❓ Kiek laiko trunka Saboteur 2 žaidimas?
Dažniausiai žaidimui reikės 30 minučių.
❓ Nuo kokio amžiaus galima žaisti Saboteur 2 žaidimą?
Saboteur 2 tinkamas žmonėms nuo 8 metų.
❓ Ar galima Saboteur 2 žaisti be pagrindinio žaidimo?
Ne. Saboteur papildymas neturi pagrindinių žaidimo kortelių, todėl jį žaisti galite tik kartu su pradiniu žaidimu.
❓ Kokios kortelės įeina į Saboteur 2 rinkinį?
- Nykštukai:
- 4 mėlyni ir 4 žali auksakasiai;
- Vadeiva;
- Spekuliantas;
- Geologas;
- Kelio kortos:
- Tiltas;
- Dvigubas posūkis;
- Kelias su kopėčiomis;
- Kelias su durimis;
- Veiksmo kortos:
- Patikrinimas;
- Vagis;
- Rankas šalin;
- Kepurės pasikeitimas;
- Kortų apsikeitimas;
- Spąstai;
- Išlaisvinimas.
Pasiruošimo eiga
PASTABA
Visos pagrindinio žaidimo taisyklės lieka galioti, taigi galite jas prisiminti, tačiau yra ir kelios naujos Saboteur 2 taisyklės.
- Pirmojo žaidimo nykštukų kortos išimamos iš žaidimo;
- Kaip pagrindiniame žaidime, padedamos pradžios ir pabaigos kortos ant stalo;
- Visos kelio ir veiksmo kortos (iš abiejų dalių žaidimų) sumaišomos, iš kaladės išimamos 10 viršutinių kortų;
- Žaidėjams padalinama po 6 kortas;
- Visos papildymo nykštukų kortos sumaišomos ir kiekvienam žaidėjui duodama po vieną;
- Žaidėjai pasižiūri į savo kortą ir pasideda užverstą šalia savęs, neišsiduodamas kitiem, kas jis toks;
- Žaidimą pradeda jauniausias žaidėjas, o toliau veiksmas vyksta pagal laikrodžio rodyklę (nebent tarpusavyje susitariate kitaip, kas pradės žaidimą).
PASTABA
Vėliau norint žaisti vėl be papildymo, korteles atskirti nesunku, nes ant naujųjų kortelių yra ženkliukas “2”.
Papildymo nykštukų kortos
Mėlynieji (4) ir žalieji (4) auksakasiai
Jų tikslas, kaip ir seniau, pasiekti auksą, tik šiuo metu, jie jau suskirstomi į komandas ir laimėjimai ar pralaimėjimai skaičiuojami taip:
- Komanda laimi, jei jos narys pasiekia aukso kortelę (jei kelias vedantis nuo pradinės kortelės iki lobio yra užtvertas priešingos komandos durimis, jie nelaimi);
- Laimi abi komandos, jei auksą pasiekia kiti nykštukai (vadeiva, geologas ar spekuliantas), o kelias neina per jokias duris;
- Komanda gali laimėti, jei kitos komandos narys pasiekia aukso kortą, tačiau kelyje būna durys ne tos komandos, kuri pasiekė auksą.
Vadeiva (1)
Jo tikslas yra pasiekti auksą, tačiau jis galima sakyti priklauso abejom komandom (tiek mėlynųjų, tiek žaliųjų), tačiau dėl šio palengvinimo, skaičiuojant taškus, jis gauna vienu tašku mažiau.
Spekuliantas (1)
Jo tikslas yra tiesiog žaisti, nes bet kokiu atveju jis laimės (nesvarbu ar bus pasiektas auksas, ar ne), tačiau dėl to jis gaus 2 taškais mažiau.
Geologas (2)
Jis gauna taškus už kelyje esančius aukso grynuolius, tad jo tikslas, kad jų kelių labirintuose būtų kuo daugiau. Jis gauna tiek taškų, kiek aukso grynuolių yra žaidimo pabaigoje, o jei yra 2 geologai, taškus jie dalinasi per pusę (jei reikia, apvalinama į mažesnę pusę).
Papildymo (naujos) kelio kortos
Tiltas (2)
Šioje kortelėje yra du tiesūs keliai, bet tai nėra sankryža. Bent vienas iš šių kelių privalo sietis su pradžios korta.
Dvigubas posūkis (2)
Šioje kortelėje taip pat yra du keliai, kurie nėra susijungę tarpusavyje ir nukreipia kelią į dešinę ar kairę pusę. Bent vienas iš jų turi sietis su pradžios korta.
Kelias su kopėčiomis (4)
Kortoje pavaizduotos kopėčios. Ši korta neprivalo sietis su pradžios korta, tiesiog gali būti padėta prie bet kurios kelio kortos, išskyrus lobio (trijų galinių kortų). Kopėčių korta laikoma kad jungiasi su pradžios korta ir kitomis kopėčių kortomis.
Kelio korta su durimis (3 žalios, 3 mėlynos)
Durys gali būti žalios arba mėlynos, auksakasiai nykštukai gali dėti tik jo spalvą atitinkančias duris, jei gauna kitos spalvos, lieka tik išsimesti tokias kortas. Jei mėlynasis nykštukas pastato kelią su mėlynomis durimis, žaliajam nykštukui tai yra kaip akligatvis (jis gali pratęsti tą kelią, tačiau pats juo nepraeis link galinių kortelių).
Ant kai kurių kortelių yra kristalų, žaidimo eigoje jie nieko nereiškia, tačiau jei tarp žaidėjų yra geologas, tai padėdamas kortelę su kristalu, pelnai jam taškų.
Papildymo (naujos) veiksmo kortos
Patikrinimas (2)
Panaudojus šią kortelę, galima pasirinkti vieną žmogų, į kurio veikėjo kortelę nori pažiūrėti. Atlikus veiksmą, kortelė išimama iš žaidimo.
Vagis (4)
Jei nesate spąstuose, ją galite pasidėti priešais save ir raundo pabaigoje, kai auksas bus išdalintas, vieną aukso grynuolį galėsite pasiimti sau iš pasirinkto žaidėjo. Po šio veiksmo kortelė pašalinama iš žaidimo.
Rankas šalin (3)
Panaudojus šią kortelę, galite pašalinti prieš kitą žaidėją padėtą vagies kortelę. Tada abi kortelės pašalinamos iš žaidimo.
Kepurės pasikeitimas (2)
Naudojant kortelę, pasirenkate vieną žaidėją (tai galite būti jūs pats, arba bet kuris kitas). Tas žmogus turi padėti savo nykštuko kortelę į šoną ir išsitraukti vieną iš nepanaudotų nykštukų kortelių krūvos. Jo vaidmuo žaidime pasikeičia.Veiksmo korta išimama iš žaidimo.
Kortų apsikeitimas (2)
Pasirenkate bet kurį žaidėją ir apsikeičiate su juo visomis rankose turimomis kortomis. Kitiem žaidėjam nerodote keičiamų kortų, o žmogus, turėjęs su jumis keistis, iš kaladės išsitraukia dar vieną kortelę. Keičiantis,turimų kortelių skaičius rankose gali skirtis. Tarkim jūs turite 3 korteles, o Ieva 7, po apsikeitimo jūs turėsite 7 kortas, o Ieva 3 + 1 iš kaladės. Kortelė po veiksmo išimama iš žaidimo.
Spąstai! (3)
Naudojant kortelę, pasirenkate bet kurį žaidėją ir padedate priešais jį. Nuo šiol jis yra visiškai užblokuotas: negali tiesti kelio; negauna savo aukso grynuolių dalies (tarkim jis yra mėlynasis, o mėlynieji pasiekė auksą, bet jis spąstuose ir aukso negaus); jei yra pasidėjęs vagies kortelę, ji negalioja.
Išlaisvinimas! (4)
Ši kortelė nuima spąstų kortą, padėtą priešais jus, ar kitą žmogų. Panaudojus, abi kortelės išimamos iš žaidimo.
Saboteur 2 taisyklės
Žaidėjas gali atlikti vieną iš keturių veiksmų:
- Statyti kelią (panaudoji vieną kortelę ir vieną išsitrauki);
- Panaudoti veiksmo kortą (panaudoji vieną kortelę ir vieną išsitrauki);
- Nuimti prieš jį esančią kortą, išmetant 2 iš savo rankų (panaudoji dvi korteles ir vieną išsitrauki);
- Pakeisti rankose turimas kortas (išsimeti 1-3 korteles ir 1-3 išsitrauki).
Žaidėjas gali atlikti tik vieną veiksmą, toliau žaidžia kitas žmogus. Jei baigėsi kortų kaladė, ji iš naujo nėra sumaišoma ir naudojama, tiesiog naudojama kas liko rankose, o jei kortų nebeturi, praleidi ėjimus, iki pas visus baigiasi kortos rankose.
Raundo pabaiga
Baigiasi raundas ir skaičiuojami laimėti aukso grynuoliai, kai pasiekiama aukso korta, arba pasibaigus kortelėm.
Taškų (aukso grynuolių) skaičiavimas
Pirmiausia žiūrime ar pasiektas auksas, jei taip- laimėjo auksakasiai, jei ne – diversantai. Jei kelyje iki aukso yra durys, laimi tik tie auksakasiai, kurių durys tame kelyje. Gaunamų taškų skaičius priklauso nuo to, kiek nykštukų yra pasiekę savo tikslą (žiūrėti lentelę apačioje).
1 nykštukas | 5 aukso grynuoliai |
2 nykštukai | Po 4 aukso grynuolius |
3 nykštukai | Po 3 aukso grynuolius |
4 nykštukai | Po 2 aukso grynuolius |
5 nykštukai | Po 1 aukso grynuolį |
PASTABA
Geologas neįskaičiuojamas tarp nugalėjusiųjų.
Pasidalinus aukso grynuolius, jie užversti padedami priešais save. Tada, jei kažkas turi priešais save vagies kortą, paima vieną aukso grynuolį iš pasirinkto žmogaus. Jei yra daugiau vagių, pradeda tas, kuris šią kortelę pasidėjo priešais save paskutinis, tada viskas vyksta pagal laikrodžio rodyklę.
Nepamirškite, kad:
- Į laimėjusių auksakasių skaičių įtraukiami ir spekuliantas su vadeiva;
- Jei kelyje yra vienos spalvos durys, tai kitos spalvos nykštukai nelaimi, net jei būtent jie užbaigė kelią;
- Spąstuose esantys žaidėjai taip pat neįtraukiami tarp nugalėtojų.
Suskaičiavus taškus, pradedamas naujas raundas.
Naujo raundo pradžia
Ant stalo padedate pradžios ir pabaigos korteles. Tada sumaišote visas kelio ir veiksmo kortas, naudojate ir pirmam raunde atidėtas 10 kortų. Po išmaišymo vėl iš žaidimo išimate 10 viršutinių kortų ir visiems išdalinate po 6 korteles. Vėl išsitraukiate po nykštuko kortą, gali būti kad šį kartą paklius kitas vaidmuo. Ėjimą pradeda tas, kurio ėjimas būtų buvęs dabar praeitame raunde.
Saboteur 2 žaidimas baigiamas
Saboteur 2 taisyklės nurodo, kad šis žaidimas susideda iš trijų raundų (nebent žaidėjai prieš žaidimą susitarė kitaip). Sudedami per visus raundus gauti taškai (aukso grynuoliai) ir laimi daugiausiai jų surinkęs asmuo. Gali būti lygiosios tarp kelių žmonių.
Apie žaidimą anglų kalba.