Power Grid žaidimas

Power Grid žaidimas yra žinomas kaip vienas iš geriausių ekonominio – strateginio žaidimo pavyzdžių. Šis stalo žaidimas sulaukė daug žaidėjų dėmesio dėl daugybės taktinių galimybių. 

Šiame straipsnyje aptarsime stalo žaidimo pagrindinius faktus, žaidimo eigą, taisykles ir šio žaidimo pliusus bei minusus.

Pagrindiniai faktai

Sukurtas: 2019 metais

Tipas: strateginis, ekonominis

Žaidėjų skaičius: 2-6

Trukmė: 2-3 valandos

Sudėtingumo lygis: sudėtingas

Žaidėjų amžius: nuo 12 metų

Power Grid žaidimas – koks jis?

Žaidimo tikslas

Power Grid žaidėjas turi dvigubą tikslą: uždirbti pinigų ir tapti efektyviausiu elektros tiekėju.

  1. Pinigai: 

Pirmasis tikslas yra uždirbti kuo daugiau pinigų. Žaidimo metu žaidėjai investuoja į elektros gamybos pajėgumus, stengiasi pastatyti kuo daugiau ir tinkamesnių elektros linijų ir kuo pigiau įsigyti tinkamą kurą, reikalingą elektrai gaminti. 

Pelnas gaunamas pardavus elektros energiją miestams, kuriems jos reikia, ir užimant tam tikras pozicijas aukcione. Taip pat galima uždirbti pelną iš savo kompanijos vertės padidėjimo.

  1. Efektyvumas: 

Antrasis tikslas yra tapti efektyviausiu elektros tiekėju. Tai reiškia valdyti savo resursus taip, kad elektros gamybos pajėgumai būtų naudojami kuo efektyviau. 

Žaidėjas turi rasti balansą tarp investicijų į naujus gamybos būdus ir balansą tarp konkurencingų elektros energijos kainų.

Power-grid-žaidimo-tikslas

Trukmė

Žaidimo trukmė gali skirtis priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus ir jų patirties lygio. Vidutiniškai vienos partijos žaidimas trunka apie 2–3 valandas, tačiau jis gali užsitęsti dar ilgiau, jei dalyvauja daugiau žaidėjų arba jei jie priima lėtesnius sprendimus.

Sudėtingumas

Power Grid gali būti laikomas vidutiniško, ar net aukšto sudėtingumo žaidimu, bet vis tiek nėra sunkiai išmokstamas. 

Žaidimo taisyklės yra aiškios ir logiškos, o mechanika yra gerai subalansuota. Žaidime reikia matematinio mąstymo, bet nereikia visko labai išsamiai skaičiuoti. 

Žaidėjų amžius

Dėl sudėtingumo ir būtinybės suprasti ekonominius sprendimus, Power Grid žaidimas rekomenduojamas asmenims nuo 12 metų amžiaus. 

Žaidimas tinkamas tiems, kurie mėgsta stalo žaidimuose iššūkius ir strategiją, tačiau gali būti per sudėtingas vaikams ar pradedantiems žaidėjams. 

Žaidimo pliusai

Strategija: Žaidimas skatina pritaikyti strateginius veiksnius. Žaidėjai turi planuoti savo elektros tinklą, galvoti apie pelningus pirkimus bei elektros gamybą, kad galėtų pasiekti geresnių rezultatų.

Žaidimą galima žaisti daug kartų: Kiekvieną kartą žaidžiant žaidimą jis būna vis kitoks. Žaidime bent viena žemėlapio sritis gali būti blokuojama, skiriasi elektrinių išdėstymo tvarka, o maži pakeitimai žaidimo pradžioje lemia didelius skirtumus žaidimo eigoje. 

Pagalba pralaiminčiam: Suteikiama pagalba labiausiai atsiliekančiam žaidėjui, pvz., jis gali įsigyti  pigiausius išteklius. Taip jam suteikiama galimybė vėl įsilieti į žaidimą ir išvengti pernelyg didelių atotrūkių, dėl ko žaidimas tampa dar įdomesnis.

Įtraukiantis: Net ir tada, kai neatliekamas ėjimas, žaidėjas gali stebėti kitus žaidėjus ir sekti, ar kitų atlikti veiksmai turės jo žaidimo įtakai.

Kokybiškos žaidimo detalės: Žaidimas yra gražiai ir kokybiškai pagamintas, su detaliais ir spalvingais žemėlapiais bei medinėmis miestų detalėmis.

Power-grid-stalo-žaidimo-pliusai-minusai

Žaidimo minusai

Nepaisant žaidimo privalumų, jame yra ir tam tikrų trūkumų:

Trukmė: Žaidimas gali būti per ilgas, jeigu žaidėjai ilgai strateguoja ir nepriima tinkamų sprendimų. Tiems žaidėjams, kurie mėgsta greitesnius ar lengvesnius žaidimus, jis gali nepatikti.

Taisyklių sudėtingumas: Žaidimo taisyklės gali atrodyti pernelyg sudėtingos naujiems žaidėjams.

Reikalauja įgūdžių: Pradedantieji žaidėjai dažnai turi mažai arba neturi jokių galimybių kovoti su patyrusiais žaidėjais.

Power Grid žaidimas – taisyklės

Žaidimo lentą sudaro dvi pusės, kuriose yra Jungtinių Amerikos Valstijų ir Vokietijos žemėlapiai. Pradėjus žaidimą, pasirenkamas žemėlapis, kurį padedame stalo viduryje. 

Kiekvienas žaidėjas pasirenka vieną sritį iš šešių skirtingų spalvų: raudonos, žalios, rudos, geltonos, violetinės ir mėlynos. 

Žaidėjai bendrai pasirenka sritis, svarbiausias sąlygas – kad šios sritys būtų šalia vienos kitos. (Žaidėjai gali pradėti kurti savo tinklus bet kurioje spalvotoje srityje jau pirmame žingsnyje.)

Kiekvienas žaidėjas pasirenka norimos spalvos namus. Tada kiekvienas žaidėjas deda vieną namą ant taškų skaičiavimo takelio, kuris rodo, kiek miestų šis žaidėjas jau yra prisijungęs, ir dar vieną namą ant žaidimo eigos takelio. 

Išteklių rinkos sudėtis nustatoma pagal lentelę, esančią žaidimo taisyklėse, pridedant medinius žetonus, atstovaujančius keturiems kuro šaltiniams: anglis, nafta, atliekos ir uranas. 

Šių žetonų skaičius priklauso nuo žaidėjų skaičiaus žaidime. Be to, kiekvienas žaidėjas gauna pradinį 50 USD Elektro (žaidimo valiutą).

Tada organizuojamas elektros gamybos aukcionas. Jėgainių kortelės pateikiamos ant 3×3 kortelių ir sunumeruojamos nuo 3 iki 50. 

Kiekviena kortelė nurodo pradinę kainą, reikalingą kuro rūšį, kiek kuro ji gali talpinti ir kokiam miestų kiekiui ji gali tiekti elektros energiją. 

Žaidimo pasiruošimo eiga

  • Įsitikinkite, kad turite visus žaidimui reikalingus komponentus ir juos paruoškite žaidimui.
    • Žaidimo lentą padėkite stalo viduryje. Ji vaizduoja žemėlapį su miestų išsidėstymu..
    • Elektrinių korteles išmaišykite bendroje kaladėje ir ištraukite aštuonias viršutines korteles bei padėkite jas prie elektrinių rinkos. Čia bus tos elektrinės, kurias galima įsigyti. Likusios elektrinių kortelės padedamos į traukimo krūvelę.
    • Išteklių žetonus (anglies, naftos, atliekų ir urano) padėkite šalia žaidimo lentos, kad visi žaidėjai juos lengvai pasiektų.
    • Kiekvienas žaidėjas turėtų gauti pradinę pinigų sumą (įvairių nominalų). Likę pinigai turėtų būti padėti taip, kad žaidėjai juos galėtų iškeisti žaidimo metu.
    • Žaidėjų spalvoti namai naudojami jų valdomiems miestams pažymėti, todėl įsitikinkite, kad kiekvienas žaidėjas turi savo namų rinkinį.
    • Žetonus žaidimo eigoje naudokite esamai žaidėjų eilės tvarkai pažymėti.
    • Ėjimų  kortelės turi įtakos išteklių kainai, kurias reikia surūšiuoti pagal išteklių tipą ir padėti matomoje vietoje.
  • Nustatykite pradedantįjį žaidėją. Galite naudoti pasirinktą metodą, pavyzdžiui, jauniausias žaidėjas eina pirmas.
  • Kiekvienam žaidėjui skirkite pradinę pinigų sumą, kuri gali skirtis priklausomai nuo žaidimo išleidimo metų ar tipo.
  • Žaidėjui leiskite pasirinkti spalvą ir pasiimkite atitinkamą namų, žetonų ir bet kokių papildomų komponentų rinkinį, susijusį su jų pasirinkta spalva.
  • Nustatykite rinkos žemėlapį – padėkite aštuonias elektrinių korteles bei išdėliokite išteklių žetonus.

Žaidimo etapai

Žaidimas žaidžiamas keliais etapais, kuriame atliekami skirtingi veiksmai ir priimami skirtingi sprendimai. Pagrindiniai Power Grid žaidimo etapai:

žaidimo-etapai

1. Nustatomas žaidėjų eiliškumas

  • Pirmo etapo metu žaidėjų eiliškumas nustatomas atsitiktinai, traukiant kortelę. Kiekvienas žaidėjas traukia po vieną kortelę, ir žaidimą pradeda tas, kurio kortelės numeris būna didesnis.
  • Sekančių etapų metu žaidimą pradeda žaidėjas turintis didžiausią prijungtų miestų kiekį.

2. Rengiamas aukciono etapas

  • Šiame etape žaidėjai teikia pasiūlymus dėl aukcione parduodamų elektrinių.
  • Žaidėjai traukia korteles ir gali rinktis, ar už parduodamas elektrines verta daryti savo statymą.
  • Aukščiausią kainą pasiūlęs žaidėjas įsigyja elektrinę, o pralaimėjusieji gauna nedidelę kompensaciją.

3. Išteklių pirkimo etapas

  • Gaminant elektros energiją, ištekliai yra labai svarbūs, kad būtų galima aprūpinti savo miestus elektros energija. 
  • Žaidime yra keturios pagrindinės išteklių rūšys: anglis, nafta, atliekos, uranas.
  • Ištekliai yra riboti ir jų kaina priklauso nuo paklausos.
  • Žaidėjai gali pirkti tiek išteklių, kiek elektrinės jų sunaudoja.

4. Statybos etapas

  • Žaidėjai plečia savo elektros energijos tinklą statydami naujus miestus arba tobulindami esamas jungtis žaidimo lentoje.
  • Jungčių su miestais statybos kaina priklauso nuo atstumo tarp miestų ir jungčių skaičiaus.

5. Biurokratijos etapas

  • Šis etapas yra svarbus žaidimo eigai, nes jame žaidėjai priima svarbius sprendimus, kurie daro įtaką jų elektros tinklo plėtrai, ekonominei veiklai bei žaidimo eigai.
  • Tai sudėtingas ir strategiškas žaidimo etapas, kuriame žaidėjai turi nuosekliai plėtoti savo elektros imperiją.
  • Žaidėjai turi patikrinti savo elektros perdavimo tinklų pajamas ir išlaidas, numatyti naujas taisykles, jei jos yra reikalingos tolesniam žaidimui.
  • Nusipirkti trūkstamą elektros energiją, prijungti naujus miestus, apmokėti už naujus resursus arba juos atnaujinti. 

6. Pabaigos etapas

  • Tai persitvarkymo fazė, kurios metu žaidėjai ruošiasi kitam raundui, pašalindami visus išeikvotus išteklius ir atnaujindami savo elektrinių rinką.

Šie etapai kartojami kiekviename žaidimo raunde, kol žaidėjai pasiekia pergalei pasiekti reikalingą sąlygą – sujungia tam tikrą miestų skaičių.

Power Grid žaidimas – taškų skaičiavimas

Taškai skaičiuojami pagal kelis kriterijus:

  • Elektros tiekimas: Žaidimo pabaigoje žaidėjai gauna taškus pagal jų elektros tiekimo pajėgumus. Žaidėjas gauna daugiau taškų, jei jam pavyksta tiekti elektros energiją daugiau miestų nei kitiems žaidėjams. Be to, kuo daugiau miestų priklauso žaidėjui, kur tiekiama jo elektros energija, tuo daugiau taškų jam atitenka.
  • Elektros tinklas: Pavykus prisijungti daugiau miestų, žaidėjai taip pat gauna papildomų taškų už savo elektros tinklo efektyvumą.
  • Elektros gamyba: Žaidėjas gauna taškų už turimą elektros gamybos puoselėjimą. Didelis elektros gamybos pajėgumas generuoja daugiau taškų.
  • Pinigai: Žaidėjo turimi pinigai ir kapitalas taip pat turi įtakos taškų skaičiavimui.

Ištekliai

Žaidėjai, naudodami įvairius išteklius, gamina elektros energiją savo elektrinėse ir aprūpina energija žaidimo lentoje esančius miestus. Pagrindiniai žaidime naudojami ištekliai yra šie:

stalo-žaidime-naudojami-ištekliai

  • Anglis. Tai yra vienas iš labiausiai paplitusių išteklių šiame žaidime. Daugeliui žaidimo elektrinių, kad jos galėtų veikti, reikia anglies. Akmens anglies kaina priklauso nuo ištrauktos kortelės ir paprastai, žaidimo eigoje, ji brangsta. Žaidėjai turi pirkti ir kaupti anglis, kad jų elektrinės efektyviai veiktų.
  • Nafta. Yra dar vienas populiarus išteklius, naudojamas tam tikrų elektrinių veiklai. Naftos, kaip ir anglies, kaina gali skirtis priklausomai nuo ištrauktos kortelės. Žaidėjai turi valdyti naftos atsargas, kad užtikrintų, jog jų elektrinės tinkamai veiktų.
  • Atliekos. Kai kuriose žaidimo elektrinėse gali būti deginamos atliekos, ir iš jų gaminama elektra. Jos būna gerokai pigesnės nei anglis ir nafta. Tai ekonomiškas ir aplinkai nekenksmingas energijos gamybos būdas. Žaidėjai, kurie investuoja į atliekomis paremtas elektrines, gali sutaupyti nemažai lėšų.
  • Uranas. yra unikalus ir pažangiausias žaidimo kuro išteklius. Jis naudojamas aukšto lygio atominėms elektrinėms. Uranas yra brangesnis nei anglis, nafta ar atliekos, tačiau uraną naudojančios elektrinės dažnai būna labai efektyvios. 

Žaidimo pabaiga

Žaidimas baigiasi, kai kažkuris žaidėjas pasiekia tam tikrą miestų skaičių savo esamame elektros tiekimo tinkle (priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus). Laimi žaidėjas, kuris savo sukurtu elektros tinklu gali tiekti ją tam tikram miestų kiekiui.

Žaidimas baigiasi, kai žaidėjai turi:

Kas sudaro žaidimo rinkinį?

Žaidimo Power Grid rinkinys susideda iš keleto pagrindinių komponentų, kurie yra būtini žaidimui: 

  • Žemėlapis

    Žaidimo žemėlapis yra pagrindinis žaidimo komponentas, kuris vaizduoja tam tikrą regioną, kuriame vyks elektros tiekimo konkurencija.

    Regiono dydis priklauso nuo žaidimo versijos ar įsigytų papildymų, tačiau paprastai jis apima daug miestų, kuriuose žaidėjai turi plėsti savo elektros tinklą.

  • Elektrinės

    Stalo žaidimo rinkinyje yra daug elektros gamybos šaltinių kortelių, kurios atitinka skirtingas energijos šaltinių rūšis.

    Šios kortelės reprezentuoja galimus būdus, kaip žaidėjai gali gaminti elektros energiją ir kiek miestų gali aptarnauti.

  • Rinkos kortelės

    Rinkos kortelės nustato elektros energijos paklausą ir kainas miestuose, kuriuose žaidėjai tarpusavyje konkuruoja.

    Jos atlieka svarbų vaidmenį nustatant, kur galima pelningai parduoti elektros energiją ir kiek už ją gali būti gauta pajamų.

  • Žaidimo žetonai ir pinigai

    Žaidime yra naudojami 84 miestų žetonai, kurie žymi žaidėjų elektros tinklo plėtrą, ir pinigai, kurie reikalingi elektros gamybai, tiekimo infrastruktūros statyboms, bei kitiems veiksmams žaidime. 

  • Papildomi žaidimo komponentai

    Žymekliai, kurie žymi žaidėjų pozicijas, bei specialios kortelės, spalvotos apskaitos lentelės, kuriose žaidėjai laiko savo pinigus ir kuro atsargas.

    Spalvotos figūrėlės, kurios žymi žaidėjų elektros tinklus ant lentos. Namai naudojami jų valdomiems miestams pažymėti.

  • Žaidimo taisyklės

    Taisyklės yra būtinos norint suprasti žaidimo mechaniką ir eiti per visus galimus žaidimo etapus.

    Jos paaiškina, kaip vyksta aukcionai, kaip vyksta žetonų judėjimas žemėlapyje ir detaliau paaiškina kitus žaidimo procesus.
power-grid-stalo-žaidimas

  • 21 miestą – 2 žaidėjų žaidime;
  • 17 miestų – 3 arba 4 žaidėjų žaidime;
  • 15 miestų – 5 žaidėjų žaidime;
  • 14 miestų – 6 žaidėjų žaidime.

Žaidimo pabaigoje laimėtojas nėra tas, kuris turi daugiausiai elektros gamybos pajėgumų, bet tas, kuris geba juos efektyviai naudoti ir pasiekti pelną. Jei yra lygiosios, laimi tas, kuris turi daugiausiai pinigų.

Žaidimo sukūrimo istorija

Power Grid stalo žaidimas buvo sukurtas 2004 metais vokiečių žaidimų dizainerio Friedemann Friese, kuris yra žinomas savo žaliaplaukiais personažais ir originaliais žaidimų pavadinimais. 

Stalo žaidimas yra išplėtotas iš jo ankstesnio žaidimo Funkenschlag, kuris buvo apie Vokietijos elektros tinklą. Šis žaidimas yra universalesnis ir turi daugiau galimybių, nes jis turi skirtingus žemėlapius ir elektrines, kurie gali būti derinami įvairiais būdais. 

Šis žaidimas greitai tapo populiariu Europoje ir už jos ribų, pritraukdamas žaidėjų dėmesį dėl savo unikalių žaidimo mechanizmų.

Apibendrinimas 

Power Grid žaidimas yra sudėtingas, tačiau labai įdomus stalo žaidimas, kuris puikiai tinka žaidėjams, mėgstantiems strategiją ir konkurenciją. 

Tai yra gerai subalansuotas laiko praleidimo būdas, kuriame kiekvienas sprendimas turi ilgalaikių padarinių, o tai sudaro puikias galimybes strateginiam mąstymui. 

Be to, jis skatina tarpusavio sąveiką ir nuoširdų bendravimą. Tai puikus pasirinkimas stalo žaidimų entuziastams, ieškantiems iššūkių ir strateginio mąstymo galimybių.

Koks Power Grid žaidimo tikslas❓

Žaidėjas turi pasiekti dvigubą tikslą: uždirbti pinigų ir tapti efektyviausiu elektros tiekėju.

Kiek žmonių gali žaisti stalo žaidimą Power Grid❓

Stalo žaidimas rekomenduojamas žaisti 2-6 žaidėjams.

Koks rekomenduojamas žaidėjų amžius❓

Žaidimas rekomenduojamas asmenims nuo 12 metų amžiaus.

Kokia žaidimo trukmė❓

Stalo žaidimas trunka apie 2–3 valandas, tačiau jis gali užsitęsti ilgiau, jei dalyvauja daugiau žaidėjų arba jei jie lėčiau priima sprendimus.

Koks žaidimo tipas❓

Tai yra strateginis stalo žaidimas. Konkrečiai jis priklauso ekonominės strategijos žaidimų kategorijai.