Libertalia Winds of Galecrest žaidimas

Libertalia Winds of Galecrest žaidimas yra 2012 metais pasirodžiusio žaidimo Libertalia naujoji versija, todėl net ir nežaidęs senos versijos, žaidėjas lengvai gali įsitraukti į naujus potyrius.

Atnaujintos ne tik sudedamosios dalys, bet yra ir daugiau personažų kortelių. Šį žaidimą gali žaisti ir vienas žaidėjas.

Šiame straipsnyje išsamiau apžvelgsime šio stalo žaidimo tikslą, taisykles, žaidimo eigą, pliusus bei minusus.

Pagrindiniai faktai 

Sukurtas2022 metais
Tipasstrateginis
Žaidėjų skaičius1-5
Žaidėjų amžius14+ metų
Žaidimo trukmė40-60 minučių
Sudėtingumaslengvas
Orientacinė kainaapie 39-49 €

Žaidimo tikslas 

Libertalia Winds of Galecrest yra stalo žaidimas, kuriame žaidėjai tampa piratų įgulos kapitonais ir žaidžia su savo personažais, siekdami užsidirbti kuo daugiau pergalės taškų, po šešių žaidimo turų.

Žaidimo rinkinys

Stalo žaidimo dėžėje rasite daug kokybiškų ir spalvingų žaidimo elementų.

Libertalia-Winds-of-Galecrest-žaidimas-rinkinys

Žaidimo dėžė1
Taisyklių knygelė1
Automa (solo) plytelė1
Dvipusė žaidimo lenta1
Grobio žetonai48
Medžiaginis maišelis1
Grobio plytelės7
Personažų kortelių (po 40 kiekvienam žaidėjui)240
Kapitono plytelė (2 žaidėjų režimui)1
Reputacijos žetonai (mediniai)6
Dublonai (žetonai – kartoniniai ir metaliniai)54
Lobių dėklas su dangteliu1
Kapinių plytelės6
Taškų skaičiavimo lentelės6
Automa kortelės 39
Automa grobio plytelės (individualiam režimui)4

Žaidimo pliusai ir minusai

Galimybė žaisti pakartotinai: Dėl įvairių strategijų, kurias žaidėjai gali naudoti norėdami laimėti, žaidimas turi didelę peržaidžiamumo vertę. 

Socialus: Žaidėjams tenka daug bendrauti, dėl to žaidimas tampa labai socialus.

Du žaidimai viename: Dvipusė lenta, leidžianti žaisti paprastesnį, ne tokį agresyvų žaidimą arba sudėtingesnį, daugiau konkurencijos reikalaujantį žaidimą. 

Ryškiaspalvis: Kokybiški, stambūs ir gražūs komponentai, o žaidimo lenta yra ryški ir aiškiai išdėstyta. 

Libertalia-stalo-žaidimo-pliusai-minusai

Reikalauja dėmesio: Reikia sekti, kokiomis kortomis žaidė kiti žaidėjai ir intensyviai dalyvauti žaidime bei gerai prisiminti buvusius dalyvių veiksmus.

Didelė atskirtis: Per daug atsiliekant nuo kitų žaidėjų, gali būti sunku juos pasivyti.

Skirtingas žaidimo tempas: Žaidžiant skirtingam žaidėjų skaičiui, skiriasi žaidimo intensyvumas.

Libertalia Winds of Galecrest taisyklės

Libertalia Winds of Galecrest žaidimo taisyklės yra paprastos ir šiam žaidimui galima greitai pasiruošti.

Tačiau naujiems žaidėjams gali būti sudėtinga stebėti daugybę skirtingų veikėjų gebėjimų, todėl gali būti sunku žinoti, kaip juos efektyviai naudoti.

Tai žaidimas, kuriame skirtingos piratų įgulos, dirižablių pagalba, vykdo lobių paieškas pasirinktose salose. Kiekvieną žaidimo etapą žaidėjai siunčia savo pasirinktus įgulos narius į misijas.

Aukštesnio rango įgulos nariai gauna pirmumo teisę pasiimti lobį, o žemesnio rango įgulos nariai gali aktyvuoti savo gebėjimus. Visa gudrybė slypi tame, kad šie gebėjimai, žaidimo eigoje, gali susipinti ir sujaukti kitų žaidėjų planus. 

Daugumoje žaidimo raundų reikės priimti tik du sprendimus – kuria įgulos kortele žaisti ir kurį grobio žetoną paimti. 

Kiekviena kelionė turi ribotą dienų skaičių.

Įgulos kortelės turi ne tik savitų gebėjimų, bet taip pat ir grobio žetonų. 

Lenta yra dvipusė – vienoje pusėje žaidimas vyksta ramiai, o kitoje – audringai ir konkurencingai, todėl jis patiks azartiško stiliaus žaidimų gerbėjams. 

Libertalia-Winds-of-Galecrest-žaidimo-dvipusė-lenta
1-Rami žaidimo lentos pusė 2-Audringa žaidimo lentos pusė

Visi žaidėjai slapta renka įgulos korteles ir jas atskleidžia kitiems žaidėjams, dedami ant bendros lentos iš kairės į dešinę nuo žemiausio rango iki aukščiausio. 

Dienos gebėjimai, pažymėti saule, aktyvuojami iš kairės į dešinę, o nakties – iš dešinės į kairę.

Kiekvienas žaidėjas šia tvarka taip pat pasirenka grobio žetonus. 

Vienu metu, aktyvuojami nakties gebėjimai visiems laive esantiems piratams.

Pasiruošimas žaidimui

Dalyviai išsirenka kokį žaidimą nori žaisti – ramų ar audringą.

Po to gauna 40 kortų personažų kaladę, taškų rinkinį ir kapinių plytelę.

Žaidėjai atsitiktine tvarka išsidėlioja ant žaidimo lentos reputacijos žetonus šešiuose tam skirtuose laukeliuose. Dviejų žaidėjų žaidime jie deda tik ant antro ir trečio langelio iš šešių. Be to žaidžiant dviems žaidėjams – antra arba trečia sala uždengiama Midshipman (Kapitono) kortele.

Atsitiktinai ištraukiami ir padedami grobio žetonai dienos laukelyje pirmajai kelionei, kurie yra lygūs žaidėjų skaičiui žaidime. Dviejų žaidėjų žaidime reikia naudoti po 3 žetonus per dieną.

Pirmas žaidėjas sumaišo savo kortų kaladę ir ištraukia 6 kortas, jas atskleisdamas kitiems žaidėjams. Tada visi žaidėjai iš savo kortų kaladžių ištraukia tokias pačias 6 kortas ir sudaro pradinę žaidimo kombinaciją.

Kiekvienas gauna dublonų skaičių, nurodytą pagal jo žetono vietą reputacijos takelyje.

Žaidimo asimetrija 

Žaidimas tik prasideda simetriškai, laikui bėgant jis tampa asimetriškas.

Maža to, tai yra esminė žaidėjų planavimo ir veiksmų dalis. 

Kadangi kiekvienas žaidėjas, žaidimo pradžioje, turi tokias pačias kortas kaip ir kiti, gali pasinaudoti šia turima informacija ir pabandyti atlikti veiksmingą ėjimą.

Turint 40 personažų kortų, bet kokia tolesnė kombinacija turi daugybę skirtingų galimybių, kurioms įtakos turi ir esantys grobio žetonai. Jie atsitiktine tvarka keičiami kiekvienos kelionės metu.

Po poros žaidimo dienų siužetas pasikeičia, nes žaidėjai jau turi skirtingas kortas.

Tie žaidėjai, kurie seka, kokiomis kortomis žaidė kiti žaidėjai, gali turėti nemenką pranašumą ir žinoti, kokiomis rangų kortelėmis reikia žaisti, kad pavyktų laimėti lobį. 

Libertalia-stalo-žaidimas

Įgulų personažai

Žaidimo esmė – nuspėti, kokia korta žais priešininkai, ir pasirinkti tą, kuri suteiktų geriausią trumpalaikę ar ilgalaikę naudą. 

Pavyzdžiai:

  • Žaisdamas aukšto (pvz.: Infantry – Pėstininko) personažo korta žaidėjas gali pirmasis išsirinkti grobį. Taip jis gali pasiimti blizgančią lobių skrynią ar net žemėlapį. Jau nekalbant apie gražų 5 dublonų (žetonų) bonusą, jei jis atsidurtų priekyje.
  • Tačiau jei kas nors kitas pasirinktų žaisti Brute (Brutalusis) personažu, žaidėjas nieko negautų, nes Infanty (Pėstininkas) būtų išmestas prieš sutemų fazę.
  • Jei žaidėjas ima žaisti žemo rango personažu, gali būti, kad jis tuomet neturės didelio pasirinkimo renkantis grobį. Kai kurie grobio žetonai yra žalingi, pavyzdžiui, Hook (Kablio) žetonas gali priversti žaidėją išmesti naudojamą personažą, o tai reiškia, kad jis negali patekti į savo laivą.
  • Jei žaidėjas ima žaisti Smuggler (Kontrabandininko) personažu, dienos fazės metu vietoj jo gali pasirinkti grobio žetoną, taigi gali priversti kokį nors kitą vargšą žaidėją pasiimti Hook (Kablio) žetoną. 
  • Bet žaidėjas gali sužaisti Bodyguard (Asmens sargybinio) personažu ir vietoj to išmesti visus Hook (Kablius) ir Sabers (kardus) panaudojęs pinigus.
  • Galima pradėti žaisti Scout (Žvalgo) personažu ir pakeisti jį tada, kai tampa aišku, kokias kortas pasirinko visi kiti žaidėjai. 

Libertalia žaidime svarbūs du žaidėjo sprendimai: kurį personažą ir kokį lobį pasirinkti.

Tačiau po šių sprendimų žaidimų lentoje dar įvyksta labai daug įvykių, po kurių  šis žaidimas įgauna strateginį jaudulį.

Kiekviena dalyvio žaidžiama korta turi įtakos kitiems dalyviams, todėl žaidime yra labai svarbus eiliškumas.

Žaidimo eiga

Pirmoji kelionė tęsiasi 4, antroji – 5, trečioji – 6 dienas.

žaidimo-etapai

Kai diena prasideda – visi žaidėjai atverčia vieną iš savo pasirinktų personažo kortelių.

Kortos dedamos ant stalo lentos didėjančiu personažų reitingu, o jei vienas ar daugiau žaidėjų padeda identišką personažą, aukštesnę reputaciją turinčio žaidėjo personažas padedamas dešiniau.

Toliau žaidimas tęsiasi trimis etapais – diena, sutemos ir naktis.

Diena

Pradėdamas nuo kairiausio personažo ir tęsdamas ėjimus į dešinę, kiekvienas žaidėjas, aktyvuoja savo personažo gebėjimą dienos metu.

Sutemos

Pradėdamas iš dešinės į kairę, kiekvienas žaidėjas:

  • Įgyja savo pasirinktą grobio žetoną už dabartinę dieną.
  • Suaktyvina bet kokius sutemų personažų sugebėjimus ir (arba) gautus grobio žetonus.
  • Perkelia personažą iš salos į laivą.

Naktis

Kiekvienas žaidėjas suaktyvina bet kokius naktinius sugebėjimus savo laive.

Pasibaigus nakties fazei, žaidėjai pereina į kitą dieną, kartodami visus aukščiau nurodytus veiksmus. 

Jei tai nėra paskutinė kelionė, grobimo žetonai vėl išdalinami ant lentos ir kiekvienas žaidėjas uždirba dublonus pagal savo reputaciją. 

Pirmas žaidėjas vėl ištraukia 6 kortas ir žaidžia kaip anksčiau.

Jei tai buvo paskutinės kelionės fazė, atliekami šie veiksmai:

Kelionės pabaigoje kiekvienas žaidėjas suaktyvina visus sugebėjimus savo laive esančiuose simboliuose arba grobio žetonuose.

Susumuoja savo dabartinius dublonus ir prideda šią sumą prie savo taškų rinkinio.

Grobio žetonus deda atgal į krepšelį, o laivų personažus padeda ant savo kapinių kortos.

Žaidimo pabaiga

Žaidimas baigiasi, kai baigiasi trečioji kelionė. Laimi žaidėjas, turintis daugiausiai dublonų.

Libertalia Winds of Galecrest apibendrinimas

Libertalia: Winds of Galecrest yra nesudėtingas žaidimas. Dalyviai priima labai paprastus sprendimus, bet žaidime jie viską nulemia.

Interaktyvus žaidimo pobūdis iš tiesų yra labai įtraukus, o didžioji žaidimo dalis yra subtili. Kadangi dauguma sprendimų žaidėjai priima vienu metu, žaidimas vyksta labai sparčiai. 

Todėl šis žaidimas puikiai tinka vakarėliui, šiltam bendravimui šeimoje ar draugų susibūrimo metu.

Koks žaidimo tikslas❓

Tapti labiausiai bijomu ir gerbiamu piratų kapitonu. Kad tai pasiektų, žaidėjai turi surinkti patyrusių piratų įgulą, rinkti lobius ir vykdyti pelningas misijas.

Kokia žaidimo trukmė❓

Vidutiniškai žaidimas trunka apie 40-60 minučių.

Ar Libertalia Winds of Galecrest gali žaisti vienas žaidėjas❓

✅ Taip. Žaidimas skirtas 1-5 žaidėjams.

Kokie yra žaidimo etapai❓

Stalo žaidimo etapai yra trys:
1. Diena
2. Sutemos
3. Naktis

Kokia yra žaidimo lenta❓

Lenta yra dvipusė – vienoje pusėje žaidimas vyksta ramiai, o kitoje – audringai ir konkurencingai.