Carcassonne žaidimas – taisyklės

Carcassonne žaidimas visuomenei pristatytas 2000 metais Vokietijoje. Jis pasakoja Karkasono tvirtovės Pietų Prancūzijoje istoriją. Ši tvirtovė garsėja savo didinga gynybine siena, kuri ilgesnė nei 3 kilometrai. Įdomiausia, kad būtent dėl šio žaidimo Karkasonas suklestėjo kaip turistinis objektas. Carcassonne 1 ir 2 papildymas – taisyklės.

Carcassonne pakuotė

Kiti strateginiai stalo žaidimai

Kai išbandote bent vieną strateginį žaidimą, tada norisi žaisti ir žaisti. Jeigu norite, galite išbandyti kitus populiariausius žaidimus, kurie, galbūt, taps jūsų mėgstamiausiais:

Ticket to ride traukinukai. Keliausite traukiniais po Europą ir bandysite nutiesti patį ilgiausią maršrutą. Gal tai bus Maskva – Berlynas? O gal Vilnius – Ryga? Išbandykite!

Catan – mėgstate statyti gyvenvietes bei tiesti kelius? Šiame žaidime rinksite žaliavas ir naudosite jas statyboms. Sakysite, kas iš tų statybų? Ogi tai išties svarbu – už kelius, gyvenvietes bei miestus jūs gausite pergalės taškus. Paskubėkite, nes pirmasis, surinkęs 10 pergalės taškų, bus paskelbtas laimėtoju!

Carcassonne taisyklės ir pasiruošimas žaidimui

Žaidimo rinkinį sudaro:

  • 72 žemių kortelės, kurios vaizduoja miestus, kelius, laukus ir vienuolynus;
  • 40 pavaldinių figūrėlių (po 8 geltonos, žalios, raudonos, mėlynos ir juodos spalvos);
  • taškų skaičiavimo lenta;
  • žaidimo instrukcija.

Jeigu Carcassonne žaidimas su upės papildymu, tai pakuotėje dar yra 12 upės kortelių ir 5 abatų figūrėlės (geltona, žalia, raudona, mėlyna ir juoda).

Dažniausiai užduodami klausimai

❓ Kiek žmonių gali žaisti Carcassonne?

Pagal Carcassonne taisykles, žaisti gali nuo 2 iki 5 žmonių.

❓ Nuo kokio amžiaus galima žaisti Carcassonne?

Carcassonne žaidimas tinka ir mažiems, ir dideliems. Kadangi žaidimo taisyklės gan paprastos, jį žaisti galima nuo 7 metų amžiaus.

❓ Kiek laiko užtrunka vienas Carcassonne žaidimas?

Dažniausiai žaidimas trunka nuo 40 iki 60 minučių.

Carcassonne žaidimas. Kaip žaisti?

Pirmiausia žaidėjai išsirenka norimos spalvos figūrėles. Vieną iš jų reikia padėti ant taškų skaičiavimo lentos, o su likusiomis septyniomis bus žaidžiama. Tada pradžios kortelę atverčiame ir dedame visiems žaidėjams pasiekiamoje vietoje.  Pradžios kortelė nuo visų kitų skiriasi tamsia nugarėle. Kitas korteles užverčiame ir sumaišome.

Kiekvienas žaidėjas susitarta eilės tvarka traukia po vieną kortelę ir atvertęs ją deda taip, kad pratęstų jau esamo Carcassonne žemėlapio vaizdą. Kelias negali remtis į miestą, miestas negali remtis į lauką, laukas negali remtis į kelią ir atvirkščiai. Ant ką tik padėtos kortelės galima statyti žaidimo figūrėlę, kuri padės rinkti taškus. Pagal tai, kur bus padėtas pavaldinys, jis atliks tam tikras pareigas. Ant kelio pastatyta figūrėlė tampa plėšiku, ant miesto – riteriu, ant lauko – valstiečiu, o ant vienuolyno – vienuoliu. Pavaldinius statyti galima tik ant neužimtų objektų.

Carcassonne kortelių kombinacijos

Vienuolynas

Vienuolynas visada vaizduojamas kortelės centre. Jį prie kitų reikia dėti taip, kad atitiktų jau esamą Carcassonne žaidimo žemėlapį ir jungtųsi arba su lauku, arba su keliu. Vienuolynas pabaigiamas, kai jis iš visų pusių apstatomas kitomis kortelėmis. Už kiekvieną aplink jį esančią kortelę gaunate po 1 tašką, už vienuolyno kortelę taip pat priklauso 1 taškas. Iš viso surenkate 9 taškus ir jau galite atsiimti pavaldinį.

Vienuolyno statyba

Miestai

Gavę miesto kortelę galite ją jungti su jau esamu miestu ir jeigu jis laisvas, padėti savo riterį. Jeigu pradėto miesto nėra, dėkite kortelę prie kelio arba lauko. Jei norite, galite uždėti figūrėlę ir pradėti statyti naują miestą. Ant užimto objekto, figūrėlės statyti negalima. Užbaigę miestą gaunate po 2 taškus už kiekvieną kortelę (papildomi 2 taškai skiriami už kiekvieną tame mieste esantį herbą) ir galite pasiimti savo figūrėlę.

Miesto statyba

Kelias

Kelio kortelė jungiama su kitu keliu arba ji dedama prie miesto, vienuolyno ar lauko. Jei kelias neužimtas, ant jo galite statyti plėšiką. Kelias baigiasi tada, kai jis įsiremia į miestą ar vienuolyną, sukasi ratu arba prieina kryžkelę. Už kiekvieną užbaigto kelio kortelę gaunate po 1 tašką ir pasiimate savo figūrėlę.

Kelio statyba

Laukas

Kai žaidimo figūrėlę paguldote ant žalios zonos, ji tampa valstiečiu. Valstiečiai ne statomi, bet guldomi dėl to, kad iki pat žaidimo pabaigos nebus galima jų nuimti. Žaidimo žemėlapyje būna daug skirtingų laukų. Juos atskiria keliai arba miestai.

Taškų už žemes skaičiavimas

Paveikslėlyje matote skirtingomis spalvomis pažymėtus laukus. Raudonam ir mėlynam valstiečiui priklauso A, B, C ir D miestai. Kadangi abu žaidėjai tam lauke turi po vieną figūrėlę, jie gauna vienodą taškų skaičių. Už D miestą taškų negauna nė vienas, nes šis miestas nebaigtas. Geltono valstiečio 1, 2, 3 ir 4 miestai. Geltonam lauke guli vienas juodas žaidėjas ir du geltoni žaidėjai, todėl geltonieji nugali ir taškus gauna tik jie. Juodajam valstiečiui skaičiuojami A ir B miestų taškai.

Keli pavaldiniai ant vieno Carcassonne žaidimo objekto

Keli žaidėjai ant vieno objekto

Kartais prasideda jau užimtų objektų vagystės tam, kad Carcassonne žaidimas taptų dar įdomesnis. Raudonas žaidėjas nori perimti miestą, ant kurio jau stovi po vieną raudoną bei geltoną figūrėlę (1 pav.). Jis sukuria strategiją ir savo miesto kortelę padeda šalia bei ant jos pastato savo riterį. Kito ėjimo metu jis gauna kortelę, tinkamą miesto sujungimui ir užbaigimui (2 pav.).

Kadangi raudonųjų daugiau, taškus gauna tik jie.

Kita situacija, kuri įvyksta, tai skirtingų objektų sujungimas. Raudonasis žaidėjas kortelę ir pavaldinį padeda šalia geltonojo jau užimto kelio (3 pav.). Kito ėjimo metu (4 pav.) keliai sujungiami į vieną ir užbaigiami. Taškus gauna abu žaidėjai.

Carcassonne žaidimas baigiamas. Taškų skaičiavimas

Carcassonne žaidimas baigiamas tada, kai padedama paskutinė žaidimo kortelė. Įsižaidus, būna labai gaila viską baigti. Tokiu atveju metas skaičiuoti taškus ir pradėti naują žaidimą.

Taškų skaičiavimui naudojama lenta, kuri pridedama prie žaidimo rinkinio. Kiekvieno žaidėjo figūrėlė viso žaidimo metu paeina per tiek langelių, kiek vertas kiekvienas užbaigtas objektas. Jeigu surenkama daugiau nei 50 taškų, figūrėlė paguldoma ir toliau einama jau su gulinčia. Tokiu atveju žaidimo pabaigoje prie esamo taškų skaičiaus pridedami 50 taškų.

Taškų skaičiavimo lenta ir figurėlės

Viso žaidimo eigoje skaičiuojami taškai už kiekvieną baigtą miestą, kelią bei vienuolyną.

Miestas: po 2 taškus už kortelę + po 2 taškus už kiekvieną herbą tame mieste.

Kelias: po 1 tašką už kiekvieną kortelę.

Vienuolynas: po 1 tašką už kortelę, kuri supa vienuolyną + 1 taškas už pačią vienuolyno kortelę.

Pasibaigus žaidimui skaičiuojame, kas liko neužbaigta, bei laukų vertes.

Miestas: po 1 tašką už kortelę + po 1 tašką už kiekvieną herbą tame mieste.

Kelias: po 1 tašką už kortelę.

Vienuolynas: po 1 tašką už kortelę, kuri supą vienuolyną + 1 taškas už vienuolyno kortelę.

Laukas: po 3 taškus už kiekvieną užbaigtą miestą, esantį tame lauke.

Carcassonne taškų skaičiavimas

Dar nebandėte žaisti Carcassonne? Išsamią žaidimo apžvalgą, rasite čia.

Bazinis Carcassonne žaidimas turi du papildymus: upė ir abatas

Pasiruošimas upės žaidimui

Žaidžiant su upe, pradžios kortelę dedame į dėžute, nes jos neprireiks. Imame upės korteles juodomis nugarėlėmis, užverčiame ir sumaišome (išskyrus šaltinį ir ežerą). Sumaišius, dedame jas į krūvelę ir po apačia pakišame ežero kortelę. Šaltinio kortelę naudojame kaip pradžios kortelę.

Kaip žaisti?

Paeiliui traukiame po vieną kortelę ir formuojame upės vaizdą. Upė nusileidusi negali vėl pakilti į viršų ir grįžti į pradinį savo tašką, sudarydama U formos vingį. Korteles traukiame iki jos pasibaigs ir bus galima pereiti prie įprastų Carcassonne kortelių. Statant upę, ant miestų, kelių, vienuolynų bei laukų galima dėti pavaldinius.

Upės papildymas

Carcassonne žaidimas: Abatas

Šiame žaidime nauji dalykai yra abatų figūrėlės bei sodų vaizdai ant įprastinių kortelių.

Sodai ir abatai

Padėjus sodo arba vienuolyno kortelę, renkamės, ką ant jų statyti. Ant sodo kortelės galima statyti tik abatą, ant vienuolyno statomas arba abatas, arba pavaldinys.

Kai vienuolyną arba sodą apsupa 8 kortelės, tada pasiimate savo figūrėlę ir gaunate 9 taškus.

Kitas dalykas, kuo abatai išsiskiria, tai net iš visų pusių neapstačius jo užimtos kortelės, galima pelnyti taškų. Tiesiog kai padedate žemių kortelę, bet nenorite ant jos statyti pavaldinio, tada galite atsiimti abatą ir gauti tiek taškų, kiek tuo metu jis vertas. Jeigu aplink abato kortelę padėtos dar penkios kortelės, gaunate 6 taškus.