Klasikinis „World Domination RISK“ („Pasaulio užkariavimas Risk stalo žaidimas“) karinės strategijos žaidime jūs turite kovoti, kad užkariautumėte visą pasaulį. Norėdami laimėti, turite pradėti drąsias ir atkaklias atakas, gintis visais frontais ir savo drąsa bei gudrumu užkariauti visus didžiuosius žemynus. Tačiau atminkite, kad nepaisant didelių laimėjimų, yra ir labai dideli pavojai. Kai tik atrodys, kad visas pasaulis jau yra jūsų rankose, jūsų priešininkas gali netikėtai kontratakuoti ir viską atimti! Žemiau sužinosite, kokios yra Risk taisyklės.
Pasiruošimas žaidimui
❓Kiek žmonių gali žaisti Risk?
Pagal taisykles, kurios yra šiame puslapyje, žaisti gali nuo 3 iki 6 žaidėjų.
❓Nuo kokio amžiaus galima žaisti Risk?
Stalo žaidimas Risk tinkamas žaidėjams nuo 10 metų.
❓Kokia Risk žaidimo trukmė?
Dažniausiai stalo žaidimas Risk trunka apie 120 minučių.
❓Kokia Risk žaidimo kategorija?
Stalo žaidimas Risk priklauso karinės strategijos žaidimų kategorijai.
Žaidimo rinkinys
- Žaidimo lenta;
- 5 kauliukai: 2 balti ir 3 raudoni;
- 56 kortų kaladė;
- 6 armijų rinkiniai, kiekvienas iš jų skirtingų spalvų.
Žaidimo lenta
Tai 6 žemynų žemėlapis, kuris suskirstytas į 42 teritorijas. Kiekvienas žemynas nuspalvintas skirtinga spalva ir jį sudaro nuo 4 iki 12 teritorijų.
Armijos
Iš viso yra 6 pilni armijos komplektai, iš kurių kiekvieną sudaro 3 armijos nariai:
- pėstininkai (jų vertė 1);
- kavalerija (vertė 5 pėstininkai);
- artilerija (vertė 10 pėstininkų arba 2 kavalerijos).
Žaidimą pradėsite su pėstininkais, Vėliau juos galėsite išsikeisti į kavaleriją arba arteriją. Tą padarysite tada, kai surinksite reikiamą kiekį pėstininkų.
Žaidimo kortos
- 42 iš jų pažymėtos tam tikros teritorijos ir pėstininko, kavalerijos arba artilerijos piešiniu;
- 2 „wild” kortos, kuriose yra trijų kariuomenės elementų piešiniai, bet nepažymėta jokia teritorija.
Stalo žaidimas Risk – strategija
Visi Risk stalo žaidimai neapsieis be šių 3 pagrindinių žaidimo niuansų: žaisti, pridėti armijų ir sustiprinti esamas pajėgas:
- Užkariaukite visus žemynus: tokiu būdu įsigysite daugiau armijų. (Šis patarimas netaikomas šio žaidimo slaptoms misijoms)
- Stebėkite savo priešus: jei jie kaupia pajėgas šalia esančiose teritorijose ar žemynuose, jie gali planuoti ataką. Būkite atsargus!
- Geresne gynyba sustiprinkite sienas, šalia priešo esančiose teritorijose, kad siena būtų geriau apsaugota, jei kaimynas nuspręstų jus užpulti.
Žaidimo tikslas
Užkariauti pasaulį užimant visą lentos teritoriją ir taip pašalinti visus savo priešininkus.
Kaip žaisti Risk? Pradžia
Priešingai nei dauguma žaidimų, dar prieš pradedant žaisti stalo žaidimą Risk reikalingas išankstinis kruopštus planavimas. Juk pradinė kariuomenės dislokavimo vieta ir bus mūšio vieta, kur vėliau teks kovoti.
Pradinis kariuomenės išdėstymas susideda iš šių etapų:
- Pasirinkite spalvą ir, priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus, suskaičiuokite visas „armijas“, kurių jums reikės norint pradėti žaidimą.
- Jei žaidžia 3 žaidėjai, kiekvienas žaidėjas gauna po 35 pėstininkus.
- Jeigu žaidžia 4, kiekvienas žaidėjas gauna po 30 pėstininkų.
- Jei žaidžia 5, kiekvienas žaidėjas gauna po 25 pėstininkus.
- Jei žaidžia 6, kiekvienas žaidėjas gauna po 20 pėstininkų.
- Žaidime naudokite vieną kauliuką. Tas, kuris surenka didžiausią skaičių, paima iš savo armijos vieną pėstininką ir padeda jį į bet kurią lentos teritoriją, taip pareikšdamas, kad tai bus jo (jos) teritorija.
- Pradedant nuo pirmojo žaidėjo iš kairės, kiekvienas žaidėjas, savo noru pasirinktinai, uždeda po vieną karį į bet kurią neužimtą teritoriją. Tęskite tol, kol bus užimtos visos 42 teritorijos.
- Kai visos 42 teritorijos jau bus užimtos, kiekvienas žaidėjas savarankiškai paskirs papildomą karį į bet kurią jau užimamą teritoriją. Tęskite tai tol, kol visiems pritrūks karių. Kariuomenės skaičius, kurį galite sudėti į vieną teritoriją, neribojamas.
Norėdami užbaigti pasiruošimą žaidimui:
- Sumaišykite stalo žaidimo Risk korteles ir padėkite jas piešinėliais žemyn šalia žaidimo lentos. Ši kortų kaladė sudaryta iš skirtingų piešinėlių.
- Tas žaidėjas, kuris pastatė pirmąjį karį, gali atlikti ir pirmą žaidimo ėjimą.
Žaidimas
Savo eilės ėjimo metu, turite bandyti užkariauti teritorijas, nugalėdami priešininkų armijas. Tačiau būkite atsargūs: mūšio laimėjimas priklauso nuo kruopštaus plano, greitų sprendimų bei drąsių žingsnių. Turėsite protingai išdėstyti savo pajėgas, pulti tinkamu laiku ir sustiprinti savo gynybą prieš visus priešus.
Pastaba: bet kuriuo žaidimo metu už pėstininkų tam tikras vertes galite įsigyti kavalerijos ar artilerijos, juos galite išsikeisti, jei tik jums to reikia ir norite tai padaryti.
Kai Risk stalo žaidimas jau yra pradėtas, tada kiekvienas jūsų ėjimas susideda iš trijų žingsnių tokia tvarka:
- Naujų armijų gavimo ir įkūrimo;
- Atakos, jei pasirinksite, mesti kauliukus;
- Savo pozicijų stiprinimo.
Naujų armijų įsigijimas ir įvedimas:
Kiekvieno ėjimo pradžioje iš anksto apsiskaičiuokite, kiek naujų armijų įvesite į savo teritoriją. Tai priklauso nuo:
- Jūsų užimamų teritorijų skaičiaus;
- Jūsų valdomų žemynų vertės;
- Risk kortelių rinkinių vertės, kurias galėsite iškeisti;
- Konkrečios teritorijos, pavaizduotos iškeistose kortelėse.
Teritorijos
Kiekvieno ėjimo pradžioje (įskaitant ir pirmąjį) suskaičiuokite teritorijų skaičių, kurias šiuo metu užimate, tada padalinkite tą skaičių iš trijų (nekreipkite dėmesio jei gaunate netaisyklingą skaičių). Gautas skaitmuo yra apytikslis jūsų karių skaičius. Pastatykite naujus karius toje teritorijoje, kurią jau užėmėte.
Pavyzdys:
- 11 teritorijų = 3 armijos;
- 14 teritorijų = 4 armijos;
- 17 teritorijų = 5 armijos.
Jūs visada turėsite mažiausiai bent 3 armijas, net jei užimsite mažiau nei 9 teritorijas.
Žemynai
Papildomai, dar savo ėjimo pradžioje gausite ginkluotės kiekvienam jūsų valdomam žemynui. (Norėdami valdyti visą žemyną, savo ėjimo pradžioje turite užimti visas jo teritorijas.) Norėdami sužinoti tikslų armijų skaičių, kurį gausite kiekvienam žemynui, pažiūrėkite į lentelę, esančią apatiniame kairiajame žaidimų lentos kampe.
Risk stalo žaidimas – kortelės
Rinkite korteles. Pasibaigus kiekvienam ėjimui, kuriame užėmėte bent vieną teritoriją, uždirbsite vieną (ir tik vieną) Risk kortelę. Galite surinkti 3 kortelių rinkinius su bet kuriuo iš šių derinių:
3 tokio pačio dizaino kortelės (pėstininkai, kavalerija ir artilerija)
Po vieną iš visų trijų skirtingų kortelių
Bet kurios dvi kortelės + „laukinė“ korta
Jei surinkote trijų Risk žaidimo kortelių rinkinį, galite jas atiduoti kito ėjimo pradžioje arba palaukti. Bet jei savo ėjimo pradžioje turite 5 ar 6 korteles, turite iškeisti bent vieną rinkinį, o jei norite, galite iškeisti ir abu rinkinius.
Armijų įsigijimas už korteles
Vėlesnių ėjimų pradžioje galėsite iškeisti surinktus kortų rinkinius ir papildomai įsigyti armijų, atsižvelgdami į bendrą rinkinių skaičių, kuriuos iki šiol buvote surinkę. Jei norite greitai sužinoti jų vertės informaciją, laikykite surinktas korteles sudėtas po žaidimo lentos kraštu, taip kito sandorio metu lengvai sužinosite armijų vertės skaičių.
Šiuos penkis kortų rinkinius galite iškeisti. Kitas rinkinys bus vertas 15 armijų.
- Pirmo rinkinio vertė – 4 armijos;
- Antrasis rinkinio – 6 armijos;
- Trečiasis rinkinio – 8 armijos;
- Ketvirtasis rinkinys – 10 armijų;
- Penktasis rinkinys – 12 armijų;
- Šeštasis rinkinys – 15 armijų.
Pasikeitus šeštąjį rinkinį, kiekvienas papildomas rinkinys yra vertas dar 5 armijų.
Pavyzdys: jei norėsite iškeisti septintą rinkinį, gausite 20 armijų; jei norėsite iškeisti aštuntą – gausite 25 armijas ir pan. „Pirmasis“ ir „antrasis“ rinkinys ir t. t. reiškia rinkinius, kuriuo žaidimo metu gali iškeisti bet kas. Taigi, jei iškeisite trečiąjį žaidimo rinkinį, gausite 8 armijas, net jei tai pirmas rinkinys, kurį nusprendėte iškeisti.
Užimtos teritorijos
Jei kuri nors iš 3 kortelių, kurią norėsite iškeisti, sutampa su jūsų užimamos teritorijos vaizdu, gausite 2 papildomas armijas. Į tą konkrečią teritoriją turėsite įleisti abi armijas.
Pastaba: Vienu ėjimo galite gauti ne daugiau kaip 2 papildomomis armijomis daugiau, už tas, kurias gautumėte už surinktus kortelių rinkinius, kuriuos iškeistumėte.
Patarimai: Nesvarbu, kiek armijų gausite vieno ėjimo metu, atidžiai jas dislokuokite – tinkamai pasiruoškite atakai arba teks gintis prieš kitus priešininkus. Turite pasiruošti gerą karinę strategiją, kur perkelti savo kariuomenę į puolamą frontą, o kur sustiprinti teritorijas, kurios ribojasi su priešo teritorijomis.
Puolimas
Savo ėjimo pradžioje paskirstę savo armijas ir nuspręskite, ar šiuo metu norite pulti. Puolimo tikslas yra užimti teritoriją, nugalint visas joje esančias priešo armijas. Konfliktai sprendžiami metant kauliuką. Akimirką išstudijuokite prieš save esančią lentą. Ar tikrai norite pulti?
Jei nuspręsite nepulti, perduokite kauliukus žaidėjui iš kairės. Jei norite, vis tiek galite sustiprinti savo poziciją.
Tad jei nuspręsite pulti, turite laikytis šių taisyklių:
- Galite pulti tik tą teritoriją, kuri yra greta (liečiasi sienos) su viena iš jūsų turima teritorija arba ji turi būti su ja sujungta punktyrine linija.
Pavyzdžiai: Grenlandijoje esanti armija gali užpulti Šiaurės vakarų teritoriją, Ontarijų, Kvebeką ir Islandiją. Šiaurės Afrika gali pulti Egiptą, Vakarų Europą ir Braziliją. Vakariniuose ir rytiniuose lentos kraštuose Aliaska ribojasi su Kamčiatka, todėl gali būti jos užpulta.
- Teritorijoje, iš kurios norite pulti, visada turi būti mažiausiai dvi armijos.
- Galite nepertraukiamai pulti vieną teritoriją, kol pašalinsite visus karius arba galite perkelti savo ataką iš vienos teritorijos į kitą. Kiekvieno ėjimo metu, bet kurią pasirinktą teritoriją galite pulti tiek kartų, kiek tik norite.
Risk žaidimas – Ataka
Visų pirma, turite pranešti du dalykus: tai teritoriją, kurią puolate ir įvardinti tai, iš kurios teritorijos puolate. Tada turite mesti kauliukus prieš priešininką, kuris užima priešingą teritoriją.
- Prieš ridendami kauliuką, jūs ir jūsų priešininkas turite pasakyti, kiek kauliukų ketinate mesti ir kartu su priešininku abu kartu turite ridenti kamuoliukus tuo pačiu metu.
- Jūs, užpuolikas, turite ridenti 1,2 ar 3 raudonus kauliukus: savo teritorijoje turite turėti bent vieną armija daugiau nei metate kauliukų.
Patarimas: kuo daugiau metate kauliukų, tuo didesnė yra tikimybė laimėti. Tačiau kuo daugiau metate kauliukų, tuo daugiau armijų galite prarasti arba būti įpareigotas palikti užgrobtą teritoriją. - Gynėjas meta 1 arba 2 baltus kauliukus: norėdamas mesti 2 kauliukus, jis užpuolamoje teritorijoje turi turėti mažiausiai 2 armijas.
Patarimas: kuo daugiau kauliukų meta gynėjas, tuo didesnė tikimybė laimėti, bet tuo daugiau karių jis gali prarasti.
Mūšio baigtis
Palyginkite aukščiausią kiekvieno išmesto kauliuko vertę. Jei jūsų (užpuoliko) aukštesnė, gynėjas praranda vieną kariuomenę iš užpuolamos teritorijos. Bet jei gynėjo išmestų kauliukų vertė yra didesnė nei jūsų, jūs prarandate vieną kariuomenę iš teritorijos, kurią norėjote užgrobti. Jei kiekvienas iš jūsų metėte daugiau nei vieną kauliuką, turite palyginti dvi didžiausių kauliukų reikšmes ir pakartoti procesą.
Pavyzdžiai: Puolėjo kauliukai raudoni, besiginančio žaidėjo – mėlyni.
- Tas, kas ginasi, praranda vieną armiją.
2. Po vieną armiją praranda ir užpuolikas, ir tas, kas ginasi.
3. Puolėjas praranda dvi armijas.
4. Besiginantis žaidėjas praranda vieną armiją.
Pastabos:
- Esant lygiam rezultatui, visada laimi gynėjas.
- Puolėjas niekada negali prarasti daugiau nei 2 armijų per vieną metimą.
Teritorijos užkariavimas
Kai tik nugalėsite paskutinę priešo armiją esančią jūsų teritorijoje, jūs galėsite ją užkariauti ir nedelsdami šią teritoriją pilnai užimti. Taigi, galėsite perkelti tiek kariuomenių, kiek kauliukų metėte paskutinėje kovoje. Atminkite: daugeliu atvejų naudinga perkelti tiek kariuomenių, kiek tik galite, nes paliktos kariuomenės negalės jums padėti. Taip pat atminkite, kad teritorijoje, iš kurios užpuolėte, visada turite palikti bent vieną armiją. Žaidimo metu kiekvieną teritoriją visada turi užimti bent viena armija.
Užbaikite savo ataką
Savo ataką (-as) galite nutraukti bet kuriuo žaidimo metu. Jei užkariavote bent vieną teritoriją, pirmiausia paimkite viršutinę Risk kortelę iš pažymėtos krūvos. (Nesvarbu, kiek teritorijų užėmėte savo ėjimo metu, galite pasiimti tik vieną Risk žaidimo kortelę.).
Priešininko pašalinimas
Jei savo ėjimo metu pašalinsite oponentą ir nugalėsite paskutinę jo armiją žaidimo lentoje, tai laimėsite visas to žaidėjo surinktas Risk žaidimo korteles.
- Jei laimėję gausite 6 ar daugiau kortelių, turėsite nedelsdami jas iškeisti į rinkinius, kad sumažintumėte jų kiekį iki 4 ar mažiau kortelių. Bet kai jų sumažės iki 4, 3 arba 2 kortelės, turėsite nutraukti keitimus.
- Bet jei jūs laimėsite mažiau nei 6 korteles, turėsite palaukti, kol prasidės jūsų kitas ėjimas, kad galėtumėte išsikeisti rinkinį.
- Pastaba: kai savo ėjimo pabaigoje ištrauksite žaidimo kortą iš kaladės (jei laimėsite mūšį) ir jei jūsų bendras kortų skaičius padidės iki 6, turėsite laukti sekančio savo ėjimo, kad galėtumėte jas išsikeisti.
Sustiprinkite savo poziciją
Nesvarbu, ką jūs padarėte savo ėjimo metu, jei norėsite, galėsite baigti ėjimą sustiprindami savo poziciją. Tam nereikia laimėti mūšio ar net bandyti užpulti. Kai kurie žaidėjai tai vadina „laisvu ėjimu“.
Norėdami sustiprinti savo poziciją, perkelkite tiek kariuomenės, kiek norite iš vienos (ir tik vienos) savo teritorijos į kitą (ir tik į vieną) gretimą teritoriją. Nepamirškite perkelti karių arčiau link teritorijos sienų, kur jie galės padėti vykdyti atakas!
Perkeldami savo armijas iš vienos teritorijos į kitą, turite palikti bent vieną kariuomenę.
Risk stalo žaidimas – laimėjimas
Laimėtojas yra tas žaidėjas, kuris pirmas pašalina visus priešininkus ir užkariauja visas 42 žaidimo lentos teritorijas. Daugiau Risk žaidimo nuotraukų bei atsiliepimus rasite čia.