Mėgstantiems kortų žaidimus, turėtų patikti ir Bebrų gauja žaidimas. Jis gan paprastas, tinka ir jaunesniems žaidėjams. Vaikams tai puiki proga pasimokyti matematikos, pažinti skaičius. Suaugusieji gali lavinti savo atmintį, bandydami įsiminti, kurioje vietoje yra geriausios kortos. Šiame straipsnyje pateikiame išsamias žaidimo taisykles.
Bebrų gauja žaidimas. Kokios jo taisyklės?
❓ Kiek žmonių gali žaisti Bebrų gauja žaidimą?
Žaidėjų skaičius: 2-6 žmonės.
❓ Nuo kokio amžiaus galima žaisti šį žaidimą?
Pagal oficialias Bebrų gauja taisykles, žaidimas pritaikytas žmonėms nuo 6 metų.
❓ Kiek trunka Bebrų gauja žaidimas?
Dažniausiai Bebrų gaujai sužaisti užtenka 20 minučių.
Trumpai apie žaidimą
Kiekvienas žaidėjas prieš save laiko po 4 užverstas kortas, sunumeruotas nuo 0 iki 9. Dar yra trys specialių kortų rūšys. Žaidimo metu svarbiausia gauti kuo mažesnę vertę turinčias kortas. Aukštų reikšmių kortų reikia vengti. Įsiminti, kurioje vietoje yra konkrečios kortos, nėra lengva. Jos labai greitai atsiduria kitoje vietoje. Po kiekvieno žaidimo etapo reikia sudėti asmeninių kortų vertes ir jas užsirašyti. Žaidimo gale laimi tas, kas turi mažiausiai taškų.
Pasiruošimas
Dažniausiai dalintoju tampa vyriausias žaidėjas, bet galima susitarti ir kitus dalintojo nustatymo būdus. Kortos išmaišomos ir kiekvienam žaidėjui padalinama po 4. Kiekvienas žaidėjas tada pasideda savo asmenines kortas priešais save. Jos privalo būti užverstos, taip pat, nepamirškite, kad net ir jūs patys negalite žiūrėti, kokias kortas gavote.
Kitos kortos užverstos sudedamos į kaladę ir padedamos stalo viduryje. Galiausiai dalintojas atverčia viršutinę kortą ir ją padeda šalia kaladės. Vėliau kitos kortos bus dedamos ant atverstosios ir šį darinį vadinsime panaudotų kortų kalade.
Visas kortas sudėjus į jų vietas, kiekvienas žaidėjas gali apžiūrėti savo asmenines kraštines kortas (kairiausią ir dešiniausią). Jas reikėtų įsiminti, nes vėl teks užversti.
Pastaba: Jeigu apžiūrėję savo kortas, radote specialiąją kortą ir norite sužinoti, kas tai yra, skaitykite čia.
Bebrų gauja žaidimas pradedamas
Žaidimą pradeda tas žmogus, kuris sėdi vyriausiojo žaidėjo (dalintojo) kairėje. Vėliau žaidimas vyks laikrodžio rodyklės kryptimi.
Kiekvieno ėjimo metu galima atlikti A arba B veiksmą. Reikia pasirinkti vieną, nes abiejų atlikti negalima.
Veiksmas A
Galima paimti viršutinę kortą iš panaudotų kortų krūvelės. Tada ši korta apmainoma su kažkuria asmenine korta. Negalima žiūrėti, kokia tai korta. Mainoma aklai. Nereikalingą asmeninę kortą atverstą dedame ant panaudotų kortų krūvelės viršaus.
Žaidimo pavyzdys: Vilma pasiima viršutinę kortą iš panaudotų kortų krūvelės. Vietoj jos padeda atverstą savo asmeninę kortą.
Pastaba: Kai viršutinė panaudotų kortų kaladės korta yra specialioji, tada jos apmainyti su asmenine negalima. Tokiu atveju bus galima vykdyti tik veiksmą B.
Veiksmas B
Paimama viršutinė korta iš užverstų kortų kaladės. Žaidėjas ją atidžiai apžiūri ir renkasi, ką darys toliau:
- Jeigu korta netinka, ją galima išmesti – padėti atverstą ant panaudotų kortų krūvelės viršaus;
- Jeigu ši korta nėra specialioji, žaidėjas gali ją pasiimti sau vietoj kažkurios asmeninės kortos;
- Kai korta yra specialioji, reikia atlikti veiksmą, kurį ji nurodo. Arba šią kortą tiesiog išmesti.
Vienam žaidėjui atlikus savo veiksmą, iš karto žaidžia kitas. Kai nebelieka užverstų kortų krūvelės, tada išmaišomos panaudotos kortos ir tolimesniame žaidime naudojamos jos.
Specialiosios kortos ir jų reikšmės
Sukeisk
Žaidėjas savo asmeninę kortą gali sukeisti su bet kurio kito žaidėjo asmenine korta. Nė vienas iš besikeičiančiųjų negali pažiūrėti, kokios tai kortos
Žvilgtelk
Žmogus, naudojantis šią kortą, gali pasižiūrėti į bet kurią vieną savo asmeninę kortą. Vėliau tą kortą vėl reikia užversti.
Trauk dukart
Žaidėjas traukia vieną kortą iš užverstų kortų krūvelės. Jis ją gali panaudoti taip, kaip nurodyta B variante. Jeigu ši korta nėra reikalinga, tada ją galima dėti ant panaudotų kortų krūvelės viršaus ir traukti antrą kortą. Šią kortą pagal B variantą panaudoti bus būtina.
Pastaba; specialiosios kortos neturi kažkokios vertės. Kai žmogus raundo pabaigoje turi šią kortą tarp savo asmeninių, jis turi ją išmesti ir vietoj to ištraukti kitą kortą iš kaladės.
Kai ištraukiama dar viena specialioji korta, traukiama nauja. Taip daroma tol, kol visos asmeninės kortos lieka paprastos ir tarp jų nėra nė vienos specialiosios.
Etapo pabaiga
Kai žaidėjas, atlikęs savo ėjimą, mano, kad jo kortų vertę yra labai maža, jis gali belsti į stalą, sakydamas „etapo pabaiga“. Tą daryti galima tik tada, kai visi varžovai yra atlikę bent po vieną veiksmą.
Pabeldus kažkuriam žaidėjui, visi kiti atlieka dar po vieną veiksmą. Kai eilė ateina pabeldusiajam, jis jau nebežaidžia.
Galiausiai atverčiamos visų žaidėjų kortos ir suskaičiuojamos jų vertės. Svarbu nepamiršti specialiųjų kortų išsikeisti į paprastas. Jeigu keli žaidėjai turi specialiąsias kortas, jų keitimas vyksta žaidimo eilės tvarka, pradedant nuo pabeldusio žaidėjo.
Žaidimo pavyzdys: Vilma turi 11 taškų (4+2+0+5), Jonas turi 7 (1+2+1+3). Tarp Agnės asmeninių kortų yra specialioji korta, todėl ją reikia išmesti. Vietoj jos Agnė ima kortą ir užverstų kortų kaladės. Iš viso dabar Agnė turi 12 taškų (0+4+8+0).
Po taškų skaičiavimo, viskas užrašoma ant popieriaus. Tada prasideda naujas žaidimo etapas. Iš viso yra tiek etapų, kiek žmonių žaidžia.
Pastaba: jeigu žaidžia du žmonės, tada vyksta 4 etapai ir tik po jų nustatomas laimėtojas.