Mysterium stalo žaidimas, tai komandinis paslapčių sprendimo žaidimas, kuriame dalyviai visi kartu laimi arba pralaimi.
Ar išdrįsite peržengti apsėsto Mysterium dvaro slenkstį?
Šiame straipsnyje aptarsime stalo žaidimo tikslą, pliusus ir minusus bei kitas žaidimo charakteristikas.
Pagrindiniai faktai
Sukurtas | 2015 metais |
Tipas | komandinis, detektyvinis |
Žaidėjų skaičius | 2-7 |
Žaidėjų amžius | nuo 10 metų |
Žaidimo trukmė | 42 minutės |
Sudėtingumo lygis | vidutiniškai lengvas |
Orientacinė kaina | 42-62 € |
Mysterium stalo žaidimas – tikslas
Visi žaidėjai turi tą patį tikslą – išsiaiškinti tikrąją, dvarą lankančio vaiduoklio paslaptį ir atkurti lemtingojo vakaro įvykius:
- Kokiomis aplinkybėmis įvyko ši nelaimė?
- Kurioje vietoje galėjo įvykti aukos ir nusikaltėlio susitikimas?
- Kuris daiktas galėjo tapti nužudymo įrankiu?
Žaidimo pliusai ir minusai
✅ Grafika: Mysterium pasižymi gražiomis iliustracijomis ir puikiais dizaino elementais.
✅ Išskirtinumas: Pirmoje žaidimo dalyje vaiduoklio dvasia siunčia žaidėjams vizualines užuominas, o antrame etape žaidėjai bando atspėti, kur glūdi tikroji paslaptis.
✅ Skatina bendravimą: Tai puikus socialinio bendravimo žaidimas, reikalaujantis žaidėjų glaudaus bendradarbiavimo, diskusijų, siekio iššifruoti užuominas bei visiems kartu išspręsti svarbiausią paslaptį.
✅ Moko atkaklumo: Dėl savo unikalios struktūros ir skirtingų scenarijų, žaidimas kiekvieną kartą sukuria žaidėjams naujų iššūkių ir skatina atkakliai siekti savo tikslų.
❌ Sudėtingumas: Naujiems žaidėjams gali kilti sunkumų suprasti žaidimo taisykles ir visus žaidimo niuansus.
❌ Trukmė: Mysterium žaidimas gali užtrukti, jei dalyvauja daugiau žaidėjų.
❌ Skirtinga žaidimo dinamika: Žaidimo dinamika gali kisti priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus ir neigiamai paveikti jo trukmę.
❌ Pakartotinis žaidimas tampa neįdomus: Žaidimas gali būti nebeįdomus žaidžiant jį jau nebe pirmą kartą.
Laiškas
Viskas prasidėjo nuo paslaptingo laiško…
„Vorviko kunigaikštystė
1922 m. rugsėjo 19 d.
Profesoriui Alphonse de Belcour,
Puatje, Prancūzija
Brangus Alphonse,
Tyrinėdamas aptikau keletą senų laikraščių iškarpų, kuriose minima tragiška dvaro tarno mirtis prieš beveik 30 metų.
Nors policija greitai padarė išvadą, kad mirtis buvo nelaimingas atsitikimas, gandai apie jos aplinkybes sklido ir toliau.
Atrodo, kad byla buvo nagrinėjama skubotai, ir aš lažinčiausi iš paskutinio šilingo, kad mano dvare gyvenantis vaiduoklis yra kažkaip susijęs su šia istorija.
Deja, jis negali pakankamai ilgai apsireikšti mūsų pasaulyje, kad galėtų su manimi pasikalbėti.
Suvienijus jėgas, galbūt, mums pavyktų suteikti energijos, kurios jam reikia, kad galėtų perduoti savo žinią, kas jį iš tiesų neramina.
Todėl siunčiu savo kvietimą: būčiau labai laimingas, jei Alma Salvador, Ardhashir, Madam Wang, Jessalyn Smith ir jūs pats nedelsdami prisijungtumėte prie manęs, kad išspręstume šią paslaptį. Nekantriai laukiu jūsų atsakymo.
Pagarbiai,
Dvaro savininkas Conrad Mac Dowell“.
Taisyklės
Žaidimo veiksmas vyksta 1920-aisiais metais.
Aiškiaregiai, turi atvykti į naktinį seansą, per patį Heloviną, kai vienoje vietoje susitinka matomas ir nematomas pasauliai bei gyvieji gali susisiekti su esančiais kitoje pusėje.
Žaidėjai turi ribotą laiko tarpą, kol dvasinis ryšys su vaiduokliu yra pakankamai stiprus.
Užmezgę kontaktą žaidėjai greitai supranta, kad vaiduoklis negali tiesiogiai nurodyti savo žudiko tapatybės. Jis vis dar patiria stiprų šoką ir tik miglotai prisimena savo žūtį.
Ilgus metus klajojęs po astralinį pasaulį, vaiduoklis tapo per silpnas apie tai kalbėti.
Vietoj to jis bendrauja su aiškiaregiais individualiai, siųsdamas jiems tam tikras matomas užuominas, kuriomis žaidėjai dalinasi su savo partneriais ir interpretuoja jas pagal savo galimybes.
Kad sutaupytų brangų laiką, kiekvienas aiškiaregys turi laikytis skirtingos tyrimo krypties, siekdamas nustatyti ir atkurti vieno iš įtariamųjų lemiamos dienos eigą.
Jei aiškiaregiams nepavyksta išspręsti užduoties, vaiduoklio dvasia ir toliau klajoja po pomirtinį pasaulį, o žaidėjai turi laukti vėl tinkamo laiko, kol vėl galės bandyti išspręsti šio paslaptingo dvaro paslaptį.
Žaidimo pradžia
Mysterium stalo žaidimas pradedamas paimant tiek kortų, kiek yra žaidėjų bei išdėliojamos ant stalo, pagal savo tipą.
Žaidėjai pasiskirsto savo roles – vienas tampa vaiduokliu, kiti aiškiaregiais.
Kiekvienas iš aiškiaregių turi atspėti galimą nusikaltėlį, po to kambarį, kuriame galėjo įvykti nusikaltimas ir galiausiai daiktą, kuriuo galėjo būti nužudyta auka.
Kiekvieno žaidėjo turimas kortas žino tik vaiduoklis, bet jis bando duoti užuominas aiškiaregiams, įteikdamas jiems sapnų kortas, kurios turėtų nurodyti į tikrąjį tikslą.
Žaidimo metu, aiškiaregiai turi rankose turėti po 7 sapnų kortas, o kai išnaudoja, papildyti iki reikiamo jų skaičiaus.
Visi aiškiaregiai gali aptarti jiems išduotas kortas, ir kai būna apsisprendę, išdėlioja savo krištolo rutulius ant savo spėjimų.
Jei žaidėjas atspėja, vaiduoklis atverčia kortą ir numeta į kortų kaladę.
Tuomet žaidėjas turi teisę spėlioti nužudymo kambarį, o atspėjęs – nužudymo įrankį.
Kai visi žaidėjai viską atspėja – žaidimas priartėja prie kulminacijos.
Tada vaiduoklis aiškiaregiams išdalina po tris kortas, iš kurių viena nurodo į tam tikrą kambarį ir įrankį bei tikrą galimą žudiką.
Visi aiškiaregiai turi pasitarti ir nuspręsti, kas yra tikrasis žudikas.
Kuo aiškiau aiškiaregiai supranta siunčiamas sapnų kortas seanso metu, tuo aiškesnė jiems tampa ir ši paskutinė vizija…
Sukaupęs likusias jėgas, vaiduoklis atsiunčia visai aiškiariagių grupei paskutines užuominas, kuriose nurodo savo kaltininką.
Taip jie gali išlaisvinti vaiduoklio sielą, kad ji ilsėtųsi amžinoje ramybėje.
Tam jie turi iš viso tik 7 valandas, arba 7 žaidimo raundus, todėl turi paskubėti.
Žaidėjų vaidmenys
Mysterium yra asimetrinis kortų žaidimas, kuriame žaidėjai prisiima vieną iš dviejų skirtingų vaidmenų, bet turi bendrą tikslą.
Žaidėjai žaidžia skirtingais vaidmenimis:
- Vaiduoklis dalina korteles, kad padėtų aiškiaregiams priimti teisingus sprendimus, kurie leistų tyrimui pasistūmėti į priekį.
- Aiškiaregiai gauna kortas iš vaiduoklio ir naudodamiesi savo intuicija bando teisingai interpretuoti jo siunčiamus pranešimus.
Aiškiaregiai
Conrad Mac Dowell
Pilietybė: Škotas
Specialybė: Aiškiaregys
Jis – turtingas škotų didikas iš MacDowell klano, kurio protėviai kilę iš 17 giminės kartų. Būdamas 18 metų jis paveldėjo savo senelės Moiros krištolinį rutulį. Nepaisant daug žadančių akademinių pasiekimų ir puikios karinės karjeros perspektyvų, vietoj to jis pasirinko aiškiaregio kelią.
Alphonse de Belcour
Pilietybė: Prancūzas
Specialybė: Numerologas
Alphonse studijavo matematiką, sukrėstas žinios apie brolio žūtį, jis metė studijas. Vėliau suprato, kad slaptomis skaičių savybėmis gali pasinaudoti tie, kurie sugeba juos interpretuoti.
Alphonse moksliniai skaičių tyrimai leido jam iššifruoti paslėptus pranešimus, įrašytus svarbiausiuose viso pasaulio tekstuose.
Alma Salvador
Pilietybė: Ispanė
Specialybė: Spiritizmo seansų specialistė
Kai buvo maža, Alma tapo našlaite ir augo vienuolyne. Būdama aštuonerių metų ji žaidė su laikrodžio grandinėle ir sužinojo, kad turi spritizmo dovaną. Vienuolės sužinojusios apie jos netradicinę veiklą, ją iš vienuolyno išvarė už raganavimą.
Dėl savo gebėjimo surasti bet kurio žmogaus sielą ji gali užsidirbti pragyvenimui, taip pat padeda vargšams sekti surasti dingusius giminaičius. Jos labdaringa prigimtis paskatino ją priimti sero Conrad prašymą padėti išgelbėti pasiklydusią sielą.
Ardhashir
Pilietybė: Osmanas
Specialybė: Magas
Aiškiaregystės talentas, Ardhashir šeimoje, buvo perduotas iš kartos į kartą. Galingas Amajlije talismanas, kuris buvo šeimos nuosavybė jau šimtmečius, sutelkia ir sustiprina psichikos galias.
Nors šeima tradiciškai tarnavo sultonui, Ardhashir pasirinko kitą kelią ir išvyko tyrinėti platesnio pasaulio.
Metų metus praleidęs keliaudamas ir tobulindamas savo amatą, jis grįžo į gimtąją šalį ir pradėjo užsiiminėti aiškiaregyste naudodamasis savo talismanu. Nuo to laiko jis užsitarnavo nemažą reputaciją tarp įtakingų žmonių iš viso pasaulio.
Madam Wang
Pilietybė: Kinietė
Specialybė: I-Ching idėjų orakulė
Ankstyvoje jaunystėje ji sužinojo apie slaptą draugiją I-Ching ir paliko savo šeimą, kad galėtų pasinaudoti savo turima aiškiaregystės dovana. Taip ji galėjo atsiduoti šio senovinio teksto studijoms ir sparčiai tobulėjo.
Ji specializavosi bendraudama su protėviais ir tyrinėdama praeitus gyvenimus. Bet Kinijoje prasidėjo politiniai sukrėtimai ir lyderiai stengėsi pralenkti savo varžovus pasinaudodami jos pagalba.
Madam Wang nusivylė matydama, kad jos dovana naudojama politinei naudai gauti, todėl nusprendė pasitraukti ir keliauti po Kiniją, pakeliui padėdama žmonėms.
Jessalyn Smith
Pilietybė: Amerikietė
Specialybė: Taro kortų specialistė
Niujorke, ji reguliariai burdavo iš Taro kortų savo draugams. Kai viena iš jos draugių neteko dukros, ji nusprendė surengti seansą, per kurį būtų galima užmegzti ryšį su vaiko dvasia.
Ji sužinojo, kad yra aiškiaregė, ir nuo tada, daugelis gyventojų kreipėsi į ją pagalbos. Žinia apie jos turimą dovaną pasklido, ir neilgai trukus pas ją atvykdavo žmonės iš viso šalies, kad susisiektų su savo mirusiais artimaisiais.
Kas sudaro žaidimo rinkinį?
Mysterium stalo žaidimo rinkinyje rasite aiškiaregių, dvasios ir kitus žadimui reikalingus komponentus.
Aiškiaregių žaidimo komponentai: | |
Skirtingų spalvų intuicijos žetonai | 6 |
Personažų kortos po vieną kiekvienam žaidėjui | 6 |
Skirtingų spalvų aiškiaregystės lygio žymekliai | 6 |
Aiškiaregystės žetonai | 36 |
Dvasios žaidimo komponentai: | |
Vaiduoklio kortos | 54 |
Kaltininko žetonai | 6 |
Varnų žymekliai | 3 |
Žaidimų lenta | 1 |
Vaiduoklio žetonai | 6 |
Sapnų kortos | 84 |
Kiti žaidimo komponentai: | |
Progreso lentos (personažas, vieta, objektas) | 3 |
Laikrodžio lentelė | 1 |
Smėlio laikrodis | 1 |
Aiškiaregystės seka ir pažangos lenta | 1 |
Žaidimo patarimas
Štai kaip galima sukurti tvirtą dvasinį ryšį su vaiduokliu ir laimėti žaidimą:
- Pirmąjį kartą rekomenduojama žaisti lengvu sudėtingumo lygiu, o vaiduoklio vaidmenį geriau pavesti atlikti žaidėjui, kuris su žaidimu jau yra susipažinęs.
- Vaiduoklis gali pasirinkti žaisti nepratardamas nė žodžio. Pavyzdžiui, jis gali patvirtinti aiškiaregių nuojautas trinktelėdamas į stalą: vienas trinktelėjimas reiškia „taip”, du – „ne”.
Apibendrinimas
Mysterium stalo žaidimas sukuria paslaptingą nuotaiką, kurioje žaidėjai turi iššifruoti dvare dirbusio tarno mirties aplinkybes ir nustatyti, kaip jis buvo nužudytas, kas buvo žmogžudys ir kur tai įvyko.
Žaidime susijungia Dixit ir Cluedo mechanikos, todėl jis pasižymi intriguojančia atmosfera ir unikaliu žaidimo stiliumi.
Be abejo, tai yra emocionalus ir įtraukiantis žaidimas, kuris sukuria glaudų bendradarbiavimą ir detektyvinės nuotaikos atmosferą.
Koks Mysterium stalo žaidimo tikslas❓
Bendras žaidėjų tikslas yra išsiaiškinti tikrąją, dvarą lankančio vaiduoklio paslaptį ir atkurti lemtingojo vakaro įvykius.
Kiek žaidėjų gali žaisti šį žaidimą❓
Žaidimą gali žaisti 2-7 žaidėjai.
Mysterium stalo žaidimas – koks jo tipas❓
Šis žaidimas priskiriamas komandiniam, detektyviniam žaidimui.
Kokia žaidimo trukmė❓
Žaidimas trunka maždaug 42 minutes, tačiau laikas priklauso nuo žaidėjų skaičiaus.
Koks rekomenduojamas žaidėjų amžius❓
Pagal taisykles žaidimas rekomenduojamas nuo 10 metų.