Small World stalo žaidimas yra vienas iš originaliausių ir įdomiausių stalo žaidimų.
Žaidėjai turi galimybę kurti savo fantasy pasaulį, kuris sudarytas iš įvairių rasių, kurios tarpusavyje kovoja ir naudoja tik joms būdingas galias.
Šiame straipsnyje aptarsime Small World žaidimo tikslą, pliusus bei minusus, istoriją ir kitas žaidimo charakteristikas.
Pagrindiniai žaidimo faktai
Sukurtas | 2009 metais |
Tipas | strateginis |
Žaidėjų skaičius | 2-5 |
Žaidėjų amžius | 8+ |
Sudėtingumas | vidutiniškas |
Žaidimo trukmė | 40-80 min |
Orientacinė kaina | 48-55 eur |
Žaidimo tikslas
Pagrindinis Small World žaidimo tikslas yra užimti kuo daugiau teritorijų ir surinkti kuo daugiau taškų.
Žaidimo pliusai ir minusai
✅ Įtraukiantis: Žaidėjai nuolat turi planuoti savo ėjimus ir pasirinkti tinkamas rases, kad laimėtų.
✅ Variacijų galimybės: Vienas iš didžiausių žaidimo privalumų yra jo daugialypiškumas. Jis yra unikalus tuo, kad žaidėjai visada turi ieškoti naujų strategijų.
✅ Grafinis dizainas: Žaidimas pasižymi puikia išvaizda ir unikalia žemėlapio estetika, kurioje atsispindi fantasy pasaulis.
❌ Sudėtingumas: Žaidimo taisyklės gali būti sudėtingos naujiems žaidėjams ir jų mokymasis gali užtrukti nemažai laiko.
❌ Žaidimo trukmė: Žaidimas gali užsitęsti, priklausomai nuo partijos ar esamų žaidėjų skaičiaus.
Žaidimo taisyklės
Small World žaidimo pasaulyje tampa vis mažiau vietos visoms čia gyvenančioms rasėms. Protėviai paliko šią žemę tikėdamiesi, kad jie sukurs imperiją ir galės viešpatauti visame pasaulyje.
Žaidėjai gali pasinaudoti unikaliomis rasių savybėmis ir įgūdžiais, kad užkariautų aplinkinius regionus ir sukauptų pergalės taškus.
Žaidimo eigoje, žaidėjams gali tekti palikti savo civilizaciją ir ieškoti kitos. Kad laimėtų, jie turi sugalvoti savitą strategiją, kada plėsti savo imperiją, o kada palaukti.
Pasiruošimas žaidimui
Small World stalo žaidimas pradedamas pasirinkus žemėlapį, kuris atitinka žaidėjų skaičių.
Žymeklį reikia padėti pirmoje žemėlapio takelio vietoje. Jis padeda stebėtu žaidimo eigą.
Žaidimas baigiasi, kai žaidimo ėjimo žymeklis pasiekia paskutinę taško vietą ant takelio.
Žetonų laikymo dėklą su visomis rasėmis reikia padėti šalia stalo žemėlapio taip, kad visi žaidėjai jį lengvai pasiektų.
Išmaišius visas rasių korteles ir ištraukus 5 (atsitiktine tvarka), reikia atverstas sudėti į vieną krūvelę.
Likusias korteles sudėti į vieną krūvą.
Tą patį reikia padaryti ir su specialiosios galios ženkliukais bei po vieną padėti į kairę nuo kiekvienos rasės kortelės.
Likusius žetonus sudėti į kairėje pusėje esančią krūvelę.
Kiekviename žemėlapio regione, kuriame yra išnykusios genties simbolis, reikia padėti po šios genties žetoną.
Nors šios civilizacijos jau sunyko, bet vis dar gyvena kai kuriose žemėlapio teritorijose.
Ant kiekvieno žemėlapio regiono, kuriame yra kalnų, reikia padėti po kalnų simbolį.
Kiekvienam žaidėjui duoti po penkias pergalės monetas.
Visas likusias monetas, su simboliais 3, 5 ir 10, padėti šalia lentos.
Šios monetos žaidimo metu bus naudojamos kaip valiuta, o žaidimo pabaigoje padės nustatyti nugalėtoją.
Žaidimo pradžia
Žaidimą pradeda žaidėjas, kurio pasirinktos rasės ausys yra labiausiai užriestos – jis atlieka pirmą ėjimą. Toliau žaidimas vyksta pagal laikrodžio rodyklę.
Pirmasis žaidėjas perkelia žaidimo ėjimo žymeklį į priekį žaidimo ėjimo take ir paskui jį eina kiti žaidėjai.
Kai žaidimo eigos žymeklis pasiekia paskutinį tašką žaidimo ėjimo takelį, visi dalyviai padaro paskutinį ėjimą ir žaidimas baigiasi.
Daugiausia pergalės monetų surinkęs žaidėjas skelbiamas žaidimo nugalėtoju.
Pirmasis ėjimas
Per pirmąjį žaidimo ėjimą kiekvienas žaidėjas turi:
- Pasirinkti rasės ir specialiosios galios derinį.
- Užkariauti regionus.
- Surinkti pergalės monetas.
Sekantys ėjimai
Per kitus ėjimus pirmasis žaidėjas perkelia žaidimo ėjimo žymeklį vienu takeliu aukščiau ir žaidimas tęsiamas pagal laikrodžio rodyklę.
Per savo ėjimą kiekvienas žaidėjas turi:
- Išplėsti savo rasę per naujus užkariavimus.
- Palikti savo rasę ir pasirinkti naują.
Kas sudaro žaidimo rinkinį?
Small World stalo žaidimo dėžėje rasite šiuos komponentus.
Dvipusės žaidimo lentos | 2 |
Žaidėjų suvestinių lapai | 6 |
Skirtingų rasių kortelių | 14 |
Specialių galios ženkliukų | 20 |
Trolių slėptuvių žetonai | 10 |
Kalnų žetonai | 9 |
Duobių žetonai | 2 |
Tvirtovių žetonai | 6 |
Stovyklų žetonai | 5 |
Žaidimo eigos žymeklis | 1 |
Herojai | 2 |
Drakonas | 1 |
Pergalės monetos | 109 |
Pastiprinimo kauliukas | 1 |
Taisyklių knygelė | 1 |
Skirtingų rasių žetonų | 168 |
Išnykusios genties žetonų | 18 |
Žaidimo rasės
Kiekviena rasė turi unikalių įgūdžių ir savybių, leidžiančių žaidėjams kurti strategijas ir taktikas, kad personažai būtų efektyvesni kovoje ir užimtų kuo daugiau teritorijų.
Žaidime yra šios rasės:
Amazonės yra nuožmios karės, kurios užkariaudamos gali naudoti keturias papildomus monetas, tačiau dvi iš jų turi palikti savo regionams ginti.
Nykštukai yra kalnakasiai ir už kiekvieną užimtą kasyklą savo ėjimo pabaigoje surenka po vieną papildomą monetą.
Elfai yra nemirtingos būtybės, kurie kovoje niekada nepraranda monetų. Jie gali iš naujo panaudoti visas savo turimas monetas po to, kai jas perskirsto.
Zombiai gali panaudoti visas savo monetas naujiems regionams užkariauti.
Žiurkiažmogiai neturi jokių ypatingų gebėjimų, tačiau turi daugiau monetų nei bet kuri kita rasė.
Skeletai gali prisikelti iš kapų ir pridėti po vieną naują monetą už du užkariautus regionus.
Magas gali panaudoti savo magiją ir vieną priešininko monetą paversti burtininko moneta kartą per ėjimą vienam priešininkui.
Tritonai gali užkariauti pakrančių regionus už mažesnę kainą, nepriklausomai nuo vietovės tipo.
Milžinai yra stiprios būtybės, kurios gali užkariauti greta kalnų esančius regionus mažesnėmis sąnaudomis.
Pusžmogiai yra taikūs personažai, kurie gali naudoti savo skyles žemėje, kad apsaugotų du regionus nuo priešų atakų ar kitų rasių tam tikrų gebėjimų.
Žmonės savo ėjimo pabaigoje už kiekvieną užimtą žemės ūkio paskirties žemę gauna po vieną papildomą monetą.
Orkai yra žiaurūs kovotojai, kurie už kiekvieną nužudytą priešą surenka po vieną papildomą monetą.
Troliai gali pasistatyti slėptuves regionuose, kuriuos užima, todėl kitoms rasėms juos užkariauti yra sunkiau.
Burtininkai savo ėjimo pabaigoje už kiekvieną užimtą magijos regioną gauna po vieną papildomą monetą.
Išnykusios gentys dažniausiai slepiasi kalnuose ir yra retai matomi kitų rasių atstovų. Kai jos pasirodo, dažnai būna labai galingi ir gali greitai užkariauti dideles teritorijas.
Apibendrinimas ir išvados
Small World stalo žaidimas apjungia fantasy pasaulį su strateginiu mąstymu.
Žaidimą sukūrė Philippe Keyaerts ir išleido Days of Wonder leidykla.
Tai puikus pasirinkimas stalo žaidimų entuziastams, ieškantiems iššūkių ir unikalios patirties stalo žaidimų pasaulyje!
Koks Small World stalo žaidimo tikslas❓
Pagrindinis žaidimo tikslas yra užimti kuo daugiau teritorijų ir surinkti kuo daugiau taškų.
Kokia žaidimo trukmė❓
Small World žaidimas trunka apie 40-80 minučių.
Nuo kelerių metų rekomenduojamas Small World stalo žaidimas❓
Šį stalo žaidimą gali žaisti vyresni nei 8 metų vaikai.
Kiek žmonių gali žaisti šį stalo žaidimą❓
Pagal nurodytas taisykles, žaidimas skirtas 2-5 žaidėjams.
Kiek išgalvotų rasių yra šiame žaidime❓
Šiame stalo žaidime yra 14 išgalvotų rasių.