Dixit žaidimas priskiriamas kortų žaidimų kategorijai. Jam naudojama svajingais vaizdais iliustruotų kortų kaladė. Paveikslėliai tikrai įspūdingi, sukeliantys įvairiausius jausmus ar asociacijas. Žaidimas pirmą kartą pristatytas 2008 metais. Svarbiausia žaidžiant Dixit – apibūdinti savo kortelę taip, kad tik dalis žaidėjų atspėtų, kuri kortelė pasakotojo. Bus sunku, bet nuo to tik įdomiau žaisti!
Kiti modernūs kortų žaidimai
Mėgstate žaisti su kortomis? Jeigu Dixit žaidimas jums patiko, tai tikriausiai patiks ir kiti, kuriems reikalingos kortos.
UNO – tikriausiai beveik kiekvienas žmogus yra girdėjęs žodį UNO. Tai vienas iš pirmųjų klasikinių kortų žaidimų. Kuo jis ypatingas? Ogi tuo, kad jo taisykles lengvai supranta net vaikai. O ir suaugusiems yra ką veikti, kai pagauna azartas. Žaidimo taisyklės labai panašios į klasikinių kortų žaidimų, tačiau jame atsiranda papildomos veiksmo kortos.
Bebrų gauja – tai dar vienas lengvas kortų žaidimukas. Šis žaidimas padės lavinti atmintį, nes sugebėjimas įsiminti, kurioje vietoje yra kortos, kurių geriau neištraukti, yra labai naudingas. Šiame žaidime, skirtingai nei kituose, turite stengtis ištraukti kortas su kuo mažesnėmis vertėmis. Taip yra dėl to, nes žaidimo pabaigoje laimi žmogus, turintis mažiausiai taškų.
Pasiruošimas Dixit žaidimui
Žaidimo rinkinį sudaro:
- Taškų skaičiavimo lenta, nupiešta ant dėžutės;
- 84 kortelės;
- 36 šešių skirtingų spalvų balsavimo kortelės sunumeruotos nuo 1 iki 6;
- 6 mediniai kiškiai.
Dažniausiai užduodami klausimai
❓ Kiek žmonių gali žaisti Dixit?
Pagal Dixit taisykles, žaisti gali nuo 3 iki 6 žmonių.
❓ Nuo kokio amžiaus galima žaisti Dixit?
Dixit žaidimas skirtas žaidėjams nuo 8 metų amžiaus.
❓ Kiek laiko užtrunka vienas Dixit žaidimas?
Vieno Dixit žaidimo trukmė: 30 minučių.
Dixit taisyklės
Kiekvienas žaidėjas pasirenka norimos spalvos kiškį ir pastato jį ant pradinio taškų skaičiavimo laukelio. Tada sumaišome 84 paveikslėlius ir duodame po 6 korteles kiekvienam žaidėjui. Kitas korteles užverstas paliekame lengvai pasiekiamas visiems žaidėjams. Žaidėjams išdaliname balsavimo korteles. Duodame po tiek kortelių, kiek yra žaidėjų. Pvz., jei žaidžia keturiese, išdaliname po keturias korteles (skaičius nuo 1 iki 4).
Pasakotojo vaidmuo
Dixit žaidime svarbus veikėjas – pasakotojas. Jis išsirenka kurią nori kortelę iš savo turimų šešių ir sugalvoja ją apibūdinantį sakinį, žodžių junginį ar net paprastą garsą. Tinkas viskas, kas apibūdina tos kortelės turinį. Apibūdinimą galvoti reikia taip, kad vėliau tą kortelę atpažintų bent vienas žaidėjas, bet neatpažintų visi.
Renkame kortą, kuri atitinka pasakotojo apibūdinimą
Kiekvienas žaidėjas apžiūri savo turimas korteles ir išsirenka tą, kuri labiausiai atitinka pasakotojo pasirinktą apibūdinimą. Tada tas korteles paduoda pasakotojui taip, kad kiti nematytų piešinių. Pasakotojas sumaišo visas korteles (tame tarpe ir savo) ir atsitiktine tvarka jas išdėlioja. Kairėje esanti korta – pirmoji, šalia esanti – antroji ir t.t.
Balsuojame, kuri korta yra pasakotojo
Žaidėjų tikslas yra atspėti, kurią kortą pasirinko pasakotojas. Kiekvienas žaidėjas balsuoja, kuri, jo manymu, yra pasakotojo korta. Išsirinkus tinkamą variantą, visi žaidėjai prieš save padeda užverstas balsavimo korteles. Už savo kortą balsuoti negalima. Galiausiai balsų kortelės atverčiamos ir konkretūs skaičiai padedami prie tų kortų, už kurias jie nubalsavo. (Vienetai dedami prie pirmos kortelės, trejetai – prie trečios). Taip lengviau suskaičiuoti taškus.
Taškų skaičiavimas
- Kai visi žaidėjai atspėja pasakotojo kortą arba jos neatspėja nei vienas, tada pasakotojas taškų negauna, o visi kiti gauna po 2 taškus;
- Jei kortą atspėja ne visi žaidėjai, tada pasakotojas gauna 3 taškus, kortą atspėję žaidėjai taip pat gauna po 3 taškus;
- Žaidėjai (išskyrus pasakotoją) gauna po 1 tašką už kiekvieną balsavimo kortelę, kuri padėta prie jo pasirinktos kortos.
Gavus taškus, perkeliame kiškį per tiek langelių, kiek taškų uždirbome.
Pasiruošimas kitam ėjimui
Visi žaidėjai pasiima po vieną kortą tam, kad rankose vėl turėtų šešias. Kito ėjimo metu pasakotoju tampa žaidėjas, kuris yra kairėje buvusio pasakotojo pusėje. (Aišku, tvarką galima keisti, priklauso nuo žaidėjų susitarimo).
Dixit žaidimas baigiasi
Žaidimas baigiamas tada, kai ištraukiama paskutinė korta ir su ja atlieka užduotis. Laimi tas, kuris surenka daugiausiai taškų.
Kaip Dixit žaidimas atrodo realybėje
Šįkart žaidžia keturiese: Jurga, Agnė, Vilius ir Ignas.
Ignas tapo pirmuoju pasakotu ir pasirinko vieną kortą, kurią apibūdino: „vienatvė“.
Jurga, Agnė bei Vilius išgirdę Igno apibūdinimą peržvelgė savo kortas ir pasirinko labiausiai tinkamas. Užverstas kortas jie padavė Ignui. Ignas jas sumaišė ir atsitiktine tvarka sudėliojo ant stalo.
Dabar žaidėjai (išskyrus Igną) turi balsuoti, kuri kortelė Igno. Prisiminkime, kaip vyksta balsavimas.
Jurga pasirinko trečią kortelę, Agnė – taip pat trečią, Vilius – ketvirtą. Užverstas balsavimo korteles jie padėjo ant stalo. Vėliau Ignas jas atvertė ir sudėliojo prie atitinkamų kortelių.
Ignui pasisekė, nes tik vienas Vilius atspėjo, kuri kortelė buvo jo. Todėl jie abu gavo po 3 taškus. Jurga su Agne neatspėjo, todėl jos taškų negavo. Na, o Vilius papildomai gavo dar 2 taškus, nes jo kortelę pasirinko du žmonės.
Kito ėjimo metu Vilius tampa pasakotoju, nes jis sėdi Igno kairėje.
Kad Dixit žaidimas nebūtų nuobodus
Kai atsibosta įprastas Dixit žaidimas, galima jį pasunkinti. Žaidimo kūrėjai sugalvojo, kaip pakeisti įprastines taisykles.
Jeigu žaidžia 3 žaidėjai, žaidimo pradžioje išsidaliname po 7 kortas vietoj 6. Kai pasakotojas padeda savo kortą, tada kiti žaidėjai atrenka po dvi, atitinkančias apibūdinimą. Vėliau tikrosios kortos tenka ieškoti nebe tarp trijų, bet tarp penkių kortų.
Galima keisti ir taškų skaičiavimo niuansus. Jeigu tik vienas žaidėjas atspėja kortą, tada jis ir pasakotojas gauna po 4 taškus vietoj 3. Galima duoti ir po 5 taškus, čia jau kaip susitariama tarpusavyje. Jeigu atspėjusių būna daugiau, tada pelnoma po 3 taškus kaip įprastai.
Tam, kad žaisti būtų linksmiau, korteles apibūdinti galima dainuojant, niūniuojant ar suvaidinant jas. Galima net atsirūgti, jeigu tai derinasi su kortelės vaizdu. Apibūdinimo išraiškos galimybės neribotos – svarbu visiems žaidėjams susitarti, kas jiems priimtina.