Scythe stalo žaidimas

Scythe stalo žaidimas yra alternatyvios istorijos žaidimas, kuriame žaidėjai valdo vieną iš septynių frakcijų, kovojančių dėl galimybės dominuoti Europoje po Pirmojo pasaulinio karo.

Žaidėjai turi valdyti savo frakcijas, plėtoti technologijas, kariauti su kitais ir kaupti pasiektų pergalių taškus.

Šioje apžvalgoje aptarsime šio stalo žaidimo tikslą, taisykles, žaidimo eigą, pliusus ir minusus ir susipažinsime su frakcijomis.

Pagrindiniai faktai apie žaidimą

Sukurtas: 2016 metais

Tipas: strateginis, mechaninis, teritorinis

Žaidėjų skaičius: 1-5 (arba iki 7 su papildymais)

Žaidėjų amžius: nuo 14 metų

Trukmė: apie 90-120 minučių

Sudėtingumas: aukštas

Trumpai apie žaidimą

Žaidimo tikslas 

Pagrindinis tikslas šiame stalo žaidime – užkariauti teritorijas ir rinkti taškus, taip siekiant laimėti žaidimą. 

Žaidimo tipas

Tai strateginis hibridinis žaidimas, kuris apjungia elementus iš Euro ir Ameritrash stiliaus žaidimų.

  • Euro stiliaus žaidimai: Žinomi dėl dinamiško ekonomikos valdymo, resursų rinkimo ir ilgalaikio strateginio planavimo mechanikos.
  • Ameritrash stiliaus žaidimai: Išsiskiria stipria tematika, dideliu interaktyvumu ir kartais chaotiškais įvykiais. 

Scythe žaidime Euro stiliaus elementus galime pastebėti per resursų rinkimus, technologijų kontrolę, o Ameritrash stilius perteikiamas 1920-ųjų Europos tematika, galimybe kovoti dėl teritorijų kontrolės, naudoti ginklus ir įvairias frakcijas su skirtingais žaidimo stiliais.

Pliusai ir minusai

Įtraukiantis

Yra daug galimybių, kaip pasiekti pergalę. Žaidėjai gali sutelkti dėmesį į skirtingus aspektus – stiprios ekonomikos kūrimą, kariuomenės plėtrą ar teritorijos išplėtimą.

Galima žaisti daug kartų

Scythe žaidime yra daug skirtingų frakcijų, žemėlapių ir žaidimo režimų, todėl jį galima žaisti ne vieną kartą.

Žaidėjų bendradarbiavimas

Žaidėjai gali prekiauti vieni su kitais, sudaryti sąjungas ir dalyvauti kovose.

Scythe-žaidimas-pliusai-minusai

Sudėtingumas ir trukmė

Tai sudėtingas žaidimas, ypač naujiems žaidėjams. Taisyklių įsisavinimas gali užtrukti.

Užima daug vietos

Žaidimo lenta yra didelė ir gali būti sudėtinga žaisti, jei ant stalo yra ribota vieta.

Papildomi priedai

Norint visiškai pasinerti į šio žaidimo pasaulį, reikia įsigyti žaidimo priedus, kurie papildomai kainuoja.

Scythe stalo žaidimas – rinkinys

Scythe-zaidimas-rinkinys

  • Žaidimo lenta
  • 5-7 žaidėjų kilimėliai
  • 5-7 frakcijų lentelės
  • 80 medinių išteklių žetonų
  • 88 kartoninės monetos
  • 8 kartoniniai daugiklio žetonai
  • 20 personažų kortelių
  • 40 kovos kortelių
  • 40 susidūrimų kortelių
  • 1 taisyklių knygelė
  • 1 trumpas informacinis vadovas
  • 1 pasiekimų lapas
  • Daugybė kortelių, žetonų ir kt. priedų.

Taisyklės

Štai keletas pagrindinių taisyklių ir žaidimo elementų:

Frakcijos ir žaidimo lenta 

Kiekvienas žaidėjas pasirenka vieną iš septynių frakcijų, kurios turi savo unikalius privalumus ir pradinius išteklius.

stalo-žaidimo-lenta

Žaidimo lenta yra suskirstyta į šešis skirsnius, kuriuose yra įvairių skirtingų resursų, tokių kaip mediena, geležis, maistas ir t. t. Žaidimo pradžioje skirsniai yra išdėlioti atsitiktine tvarka.

Resursai ir mechanizuoti vienetai

Žaidėjai turi rinkti resursus, pvz.: medieną, geležį, maistą. Taip pat žaidime yra svarbi fizinė jėga, kuri reikalinga norint pastatyti pastatus, gaminti ginklus ir technologijas bei užkariauti teritorijas.

Be to, kiekviena frakcija turi mechanizuotus vienetus (robotus arba mechanizuotas judėjimo priemones), kuriuos galima naudoti kariuomenei, teritorijų apsaugai ir transportui.

Technologijos

Žaidėjai tobulina savo frakcijos technologijas, kurios padeda efektyviau valdyti mechanizuotus vienetus, gaminti geresnius ginklus ir pasiekti kitų svarbių tikslų.

Žaidimo pasiruošimo eiga

Pasiruošimo eigoje svarbu:

Frakcijos pasirinkimas

Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas pasirenka vieną iš septynių galimų frakcijų. Kiekviena frakcija turi savo unikalius privalumus, trūkumus ir specifinius žaidimo elementus.

Žaidimo lentos sudarymas 

Lentos centre atsitiktinai parenkamos vietos, kurios lemia, kokius resursus ir teritorijas gali kontroliuoti. Žaidėjai stato savo kovotojus aplink pasirinktą vietą, sudarydami pradinę žaidimo struktūrą.

Žaidimo elementų paruošimas

Visi dalyviai gauna pradinius išteklius ir mechanizuotus vienetus pagal jų frakcijas ir teritorijas.

Kelionės kortelės ir tikslinė kortelė

Kelionės kortelės yra ruošiamos teritorijų atidarymui, o tikslinė kortelė nustato žaidimo tikslus ir pabaigos sąlygas.

Darbuotojų ir kovotojų išdėstymas

Žaidimo pradžioje žaidėjai išsidėsto po du darbuotojus vienoje iš savo teritorijų, kurie yra naudojami resursų kaupimui ir gamybai.

Taškų skaičiavimas

Taškų skaičiavimas yra esminė žaidimo dalis, kuri nulemia, kuris žaidėjas laimi partiją. Tai sudaro žaidimo tikslą ir suteikia daugybę būdų, kaip žaidėjai gali pelnyti taškus, atitinkamai pasirinkdami savo strategijas. 

Taškai renkami šiose srityse: teritorijų užkariavimas, išteklių rinkimas, gamyklų statymas ir technologijų vystymas. Žaidėjai taip pat gali pelnyti taškus už specialias užduotis ir pergales.

Pergalės taškai 

Pergalės taškai skaičiuojami pagal dalyvių teritorijų kontrolę, privalumus, šaltinių išteklius ir per visą žaidimą padarytą pažangą.

Teritorijos kontrolės taškai

Žaidėjai gauna taškus už kontroliuojamas teritorijas žemėlapyje.

Resursų taškai

Šiuos taškus visi žaidimo dalyviai gauna už surinktus išteklius, tokius kaip metalas, mediena, maistas ir kt. Taškai svarbūs, nes resursai reikalingi naujų mechanizuotų vienetų kūrimui, pastatų statybai ir technologijų tobulinimui.

Pristatymo taškai 

Žaidėjai gali pristatyti prekes iš vienos teritorijos į kitą ir už tai gauti pristatymo taškų. Jie priklauso nuo pristatomų prekių vertės ir atstumo, kurį įveikė prekės, iki galutinio vartotojo.

Pergalės sąlygos

Be pagrindinių taškų, žaidime galima vykdyti tam tikras sąlygas, kurias įvykdžius įmanoma gauti papildomų taškų. Pavyzdžiui, pasiekus tam tikrą technologijų laipsnį arba turint konkrečius pastatus.

Žaidimo frakcijos

Kiekvienas žaidimo dalyvis valdo vieną iš septynių skirtingų sąjungų, karalysčių, chanatų ar klanų.

Polonijos (Lenkijos) respublika

Polonijos-(Lenkijos)-respublika

Štai keletas savybių, kurios išskiria Polonų respublikos personažus iš kitų:

  • Prekybiniai įgūdžiai: Jų gebėjimas prekiauti tarpusavyje padeda lengviau gauti reikalingus išteklius ir pinigus.
  • Diplomatiniai įgūdžiai: Suteikia jiems strateginį pranašumą derybose ir konfliktų valdyme.
  • Alternatyvi istorija: Galima rasti įvairių teminių elementų ir įdomių kultūrinių kontekstų.

Šios savybės daro Polonų Respublikos personažus įdomiais ir strategiškai lanksčiais, pritraukiančiais žaidėjus su skirtingais žaidimo stiliais ir interesais.

Saksonijos (Saxony) imperija

Scythe-zaidimas-saksonijos-imperija

Štai keli Saksonijos imperijos ypatumai ir savybės:

  • Pramonės pajėgumai: Gali lengviau disponuoti reikalingais gamybiniais resursais.
  • Mechanizuota kariuomenė: Kariai yra labiau pasiruošę karo veiksmams ir turi pranašumą kovose.
  • Aukšta parengtis: Gali greičiau pasirengti konfliktams ir kontroliuoti tam tikras sritis.
  • Geografinis privalumas: Pradeda žaidimą arti centrinių resursų zonų, todėl turi tam tikrų pranašumų. 

Rusėnai (The Rusviet Union)

 Ši žaidėjų grupė turi savitą charakterį, kuris ją išskiria iš kitų:

  • Agresyviu stiliumi: Atspindi jų istorinį militarizmą ir greito judėjimo potencialą.
  • Ginklų gamyba: Jie gali greitai ir efektyviai gaminti ginklus, kurie yra būtini kariuomenei.

  • Rusiškos kultūros aspektais: Išsiskiria šaltu protu, gamtos išteklių naudojimu ir stipriu bendruomeniniu jausmu.
  • Konfliktiniu būdu: Ši sąjunga gali greitai ir lengvai sukurti konfliktus, užkariauti teritorijas ir apginti savo interesus.
  • Iššaukiančia išvaizda: Uniformomis ir mechanizuotais vienetais, kurie atitinka jų tematiką. 

Ši frakcija yra puikus pasirinkimas žaidėjams, kurie mėgsta agresyvų žaidimo stilių, greitą strateginį puolimą ir konfliktų sprendimą bei valdymą.

Šiauriečiai (The Nordic Kingdom)

Nordų-(Šiauriečių)-karalystė-arba-frakcija

Štai keletas svarbiausių bruožų ir charakteristikų, kurios būdingos Šiauriečių frakcijai:

  • Jūrų galia: Jie gali naudoti savo laivus efektyviau ir lengviau plaukti upėmis, jūromis ar vandenynais.
  • Prekybiniai privalumai: Gali iš išteklių gauti nemenką pelną.
  • Didelės gamybos galimybės: Jūrų keliai ir prekyba padeda geriau vystyti savo gamybą.

Tai puikus pasirinkimas tiems žaidėjams, kurie mėgsta jūrų tematiką ir šalto klimato pasaulyje vykstančius nuotykius.

Krymo chanatas (The Crimean Khanate) 

scythe-stalo-zaidimas-Krymo-chanatas-arba-frakcija

Pagrindinės Krymo chanato dalyvių savybės ir privalumai:

  • Prekybinis privalumas: Gali lengvai mainyti išteklius su kaimyninių teritorijų atstovais ir iš to gauti daug naudos.
  • Galingi mechanizuoti vienetai: Turi galingus laivus ir karius, todėl sugeba greitai judėti ir kontroliuoti teritorijas.
  • Grobimų patirtis: Pasižymi galimybe vykdyti grobimus priešininkų teritorijose, o tai atitinka chanato vidinius įsitikinimus ir karingą patirtį.

Ši frakcija puikiai tinka žaidėjams, kurie mėgsta spalvingus ir turtingus personažus.

Tokugavai (The Togawa Shogunate)

Tokugavai atstovauja Japonijos samurajų kultūrai su savo išskirtiniu honoro garbės kodeksu ir galingais laivais.

Tokugavų-šiogūnas-arba-frakcija-(The-Togawa-Shogunate)

Tokugavos šiogūno grupė iš kitų išsiskiria:

  • Samurajų dvasia: Jie gali lengviau kontroliuoti konfliktus ir pasiekti savo užsibrėžtų tikslų be smurto.
  • Išskirtiniais laivais: Tai suteikia pranašumą valdant dideles imperijas ir užmezgant glaudžius prekybinius ryšius.
  • Japoniška estetika: Stiliaus elementai atspindi japonišką kultūrą, tradicijas ir meno formas.

Ši frakcija yra puikus pasirinkimas tiems, kurie mėgsta subalansuotą ir taktinį žaidimo stilių. 

Albion klanas (The Clan Albion) 

Albion-klanas-arba-(The-Clan-Albion)-frakcija

Šio klano savybės ir bruožai skiriasi nuo kitų frakcijų:

  • Galingi personažai: Jų įtaka ir gebėjimai gali formuoti sudėtingas politines sąjungas arba bauginti priešininkus. 
  • Gamta ir mistika: Šio klano personažai turi galimybių naudotis gamtos stichijomis, tokiomis, kaip tamsa arba lietus.
  • Istorinis kontekstas: Albion klanas gali būti susijęs su istoriniais elementais iš britų arba keltų mitologijos.

Ši frakcija puikiai tinka žaidėjams, kurie mėgsta eksperimentuoti su unikaliomis strategijomis ir išskirtiniais žaidimo elementais.

Scythe stalo žaidimas – apibendrinimas

Scythe stalo žaidimas yra strateginis hibridinis stalo žaidimas, kuris apjungia elementus iš Euro ir Ameritrash stiliaus žaidimų.

Žaidėjai siekia rinkti pergalės taškus ir vykdyti specialias užduotis, kaupti resursus, vystyti technologijas ir mechanizuotus vienetus bei plėsti teritorijų kontrolę.

Puikus stalo žaidimas Scythe subtiliai derina ekonominį strateginį personažų vystymą, teritorijų plėtrą ir tarpusavio kovą, o apgalvotai išdėstyta žaidimo struktūra suteikia dalyviams daugybę įdomių pasirinkimų.

Koks žaidimo tikslas❓

Siekiant laimėti žaidimą reikia užkariauti teritorijas ir rinkti taškus.

Kiek žmonių gali žaisti stalo žaidimą❓

Stalo žaidimas rekomenduojamas žaisti 1-5 žaidėjams.

Koks rekomenduojamas žaidėjų amžius❓

Žaidimas rekomenduojamas asmenims nuo 14 metų amžiaus.

Kokia žaidimo trukmė❓

Stalo žaidimas trunka apie 90-120 minučių, tačiau jis gali užsitęsti ilgiau.

Koks žaidimo tipas❓

Scythe yra strateginis hibridinis žaidimas, kuris apjungia elementus iš euro ir ameritrash stiliaus žaidimų.