Mafija – tai žaidimas, kuriame žaidėjai turi atskleisti, kas yra mafijos tikrieji nariai, o kas yra tiesiog nekalti miestelio gyventojai. Tai labai įdomus ir įtraukiantis žaidimas, nes reikia sugebėti meluoti, analizuoti ir bendrauti su kitais žaidėjais.
Šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius žaidimo bruožus – tipą, galimą žaidėjų skaičių, žaidimo trukmę, sudėtingumą, žaidėjų amžiaus ribas, istoriją ir kitus žaidimo aspektus.
Pagrindiniai faktai
Sukurtas: 1986 metais
Tipas: strateginis, psichologinis, vakarėlių
Žaidėjų skaičius: 6-20
Trukmė: 30-60 minučių
Sudėtingumas: vidutinis
Žaidėjų amžius: nuo 12 metų
Mafija žaidimas – trumpai apie jį
✔️ Žaidimo tikslas
Pagrindinis Mafijos žaidimo tikslas yra išgyventi ir nugalėti priešingą pusę. Mafijos narių tikslas yra „nužudyti” visus gyventojus arba pasiekti tokį pat skaičių žmonių, kiek yra miestelio gyventojų. O pastarųjų tikslas yra atpažinti ir „pakarti” mafijos narius.
✔️ Žaidimo tipas
Vaidmenų žaidimas Mafija yra strateginis, psichologinis stalo žaidimas, kuris puikiai tinka ir vakarėliams. Strategija atsiskleidžia tuomet, kai reikia planuoti savo veiksmus ir sprendimus, kad pavyktų išlikti gyvam ir tuo pat metu „nužudyti” priešus.
✔️ Žaidimo trukmė
Šio žaidimo trukmė priklauso nuo žaidėjų skaičiaus, greičio ir diskusijų ilgio. Vidutiniškai vienas žaidimas trunka apie 30-60 minučių, bet dėl žaidimo skirtingų interpretacijų ar diskusijų gali gerokai užsitęsti.
✔️ Žaidimo sudėtingumas
Taisyklių požiūriu, žaidimas nėra labai sudėtingas, tačiau reikalauja daug dėmesio, loginio mąstymo ir intuicijos. Be to, kiekvienas žaidimas yra skirtingas ir neprognozuojamas, nes priklauso nuo žaidėjų elgesio ir padarytų sprendimų.
✔️ Žaidėjų amžius
Žaidimui nėra griežtų amžiaus apribų, tačiau rekomenduojama, kad jauniausi žaidėjai būtų sulaukę 12 metų amžiaus. Tai tik rekomenduotino pobūdžio patarimas, nes žaidimas gali pasirodyti gana traumuojantis jaunesniems vaikams.
Be to, žaidime reikia sugebėti meluoti ir atspėti, kas meluoja. Ši užduotis gali būti per daug sudėtinga jaunesnio amžiaus žaidėjams.
Žaidėjų skaičius
Norint pradėti komandinį stalo žaidimą, reikia mažiausiai 6 žmonių: 1 vedėjo ir 5 žaidėjų (2 mafijos narių ir 3 gyventojų). Tačiau žaidimą galima pritaikyti didesniam ar mažesniam žmonių skaičiui. Dažniausiai žaidžia nuo 6 iki 20 žmonių.
Galima personažų kombinacija esant didesniam dalyvių skaičiui:
- 7-9 dalyviai: 2-4 miestelio gyventojai, 2 mafijos atstovai ir 3 specialieji veikėjai (gydytojas, laisvo elgesio mergina, detektyvas).
- 10-11 dalyviai: 4-5 miestelio gyventojai, 3 mafijos atstovai, 3 specialieji veikėjai (gydytojas, laisvo elgesio mergina, detektyvas).
- 12-15 dalyviai: 5-8 miestelio gyventojai, 4 mafijos atstovai, 3 specialieji veikėjai (gydytojas, laisvo elgesio mergina, detektyvas).
- 16 dalyvių ir daugiau: Mafija – trečdalis visų žaidimo dalyvių, miestelio gyventojai – visi likusieji, specialieji veikėjai (gydytojas, laisvo elgesio mergina, detektyvas išrenkami savo nuožiūra).
Mafija žaidimas – pliusai
✅ Lengvai pritaikomas skirtingoms situacijoms ir poreikiams, nes galima keisti žaidėjų skaičių, vaidmenis, žaidimo trukmę bei taisykles.
✅ Lavina socialinius įgūdžius – puikus būdas pažinti naujus žmones arba praleisti laiką su draugais, nes skatina bendravimą, bendradarbiavimą ir konkurenciją.
✅ Psichologinis įsigilinimas – apima psichologinius elementus, tokius kaip veido išraiškos, kūno kalbos ir žodinių užuominų supratimas.
✅ Skatina mokymąsi – ugdo kritinį mąstymą, argumentavimo, kalbos ir kūrybinius gebėjimus.
Mafija stalo žaidimas – minusai
❌ Sudėtingos taisyklės – naujokams žaidimo taisyklės ir procesas gali pasirodyti painūs, todėl gali prireikti šiek tiek laiko, kol jie supras, kaip žaidimas vyksta.
❌ Žaidimo trukmė – priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus ir diskusijų ilgio, žaidimas gali užsitęsti.
❌ Ankstyva žaidimo pabaiga – kai žaidėjas yra pašalinamas iš žaidimo pačioje pradžioje, jis nebegali aktyviai dalyvauti, o tai gali nuvilti, nes gali tekti ilgai laukti žaidimo pabaigos.
Kas sudaro žaidimo rinkinį?
Žaidimui reikia kortelių su žaidėjų vaidmenimis ir kortelių vedėjo instrukcijoms. Kortelės gali būti paruoštos iš anksto arba sukurtos pačių žaidėjų. Taip pat rekomenduojama naudoti specialias, šiam žaidimui pagamintas, kaukes.
Kiekvienas dalyvis turi gauti po vieną kortelę su savo role: mafijos narys, miestelio gyventojas arba specialus personažas (pvz., komisaras, laisvo elgesio mergina (prostitutė), anarchistas, seržantas ar gydytojas). Vedėjas privalo turėti korteles su žaidimo eiga ir taisyklėmis.
Pasiruošimas žaidimui
Pirmiausia reikia išsirinkti žaidimo vedėją. Juo turi būti tas žmogus, kuris ves žaidimą ir skelbs galutinius rezultatus. Vedėjas žaidime neturi savo rolės ir neprisideda prie žaidimo veiksmų.
Po to reikia paruošti kortelių rinkinį pagal žaidėjų skaičių ir pageidavimus.
Dažniausiai reikia ne mažiau kaip dviejų mafijos narių kortelių ir likusių gyventojų kortelių. Labai rekomenduotina pridėti specialių personažų kortelių, jei norima padaryti žaidimą įdomesnį ar sudėtingesnį.
Pradėdamas žaidimą, vedėjas turi sumaišyti visas korteles ir padalinti po vieną kiekvienam žaidėjui. Gavęs ją, ir susipažinęs su savo gautu vaidmeniu, žaidėjas turi saugiai paslėpti kortelę nuo kitų žaidėjų.
Vaidmenys
Pradėjus žaidimą, visi žaidėjai turi būti atsitiktinai paskirti vienam iš šių vaidmenų:
✔️ Mafija: Mafijos nariai siekia likti nepastebėti ir pašalinti miestelio gyventojus.
✔️ Miestelio gyventojai: jo gyventojai stengiasi atskleisti mafijos narius ir juos “pakarti”.
✔️ Specialieji veikėjai: jie sukuria papildomą intrigą žaidime.
Kai žaidimą žaidžia nuo 6 iki 20 žaidėjų ar net daugiau, tuomet dalyviai suskirstomi į kelias grupes: mafiją, miestelio gyventojus ir, žaidimo paįvairinimui, specialiuosius vaidmenis atliekančius žaidėjus.
- Mafiozas: pagrindinis mafijos narys, kuris naktį tariasi su savo žaidimo pusėje esančiais kitais mafijos atstovais, ką „nužudyti”, o dieną stengiasi apsimesti nekaltu miestiečiu. Mafijozai žino vienas kitą ir bendrauja slaptai.
- Detektyvas arba komisaras: miestelio atstovas, kuris naktį gali pasirinkti vieną žaidėją ir sužinoti ar jis yra mafijos narys, ar ne. Detektyvas turi būti atsargus ir neatskleisti savo tapatybės, nes mafijos atstovai gali jį nužudyti.
- Gydytojas: miestelio gyventojų atstovas, kuris naktį gali pasirinkti vieną žaidėją ir išgelbėti jį nuo mirties, jei jis pasirenkamas mafijos ir „nužudomas”. Gydytojas negali gelbėti to paties žaidėjo du kartus iš eilės.
- Laisvo elgesio mergina: miestiečių pusės atstovė, kuri naktį gali pasirinkti vieną žaidėją ir užblokuoti jo gebėjimą. Jei prostitutė pasirenka mafijozą, jis negali balsuoti už auką, o jei pasirenka detektyvą, gydytoją ar kitą specialų personažą, jis negali naudoti savo gebėjimų.
- Seržantas: miestelio pusės atstovas, kuris turi papildomą vieną balsą dienos metu, kai balsuojama, kas bus „pakartas”. Prieš pradedant žaidimą, seržantas turi visiems žaidėjams parodyti savo kortelę.
- Anarchistas: neutralus personažas, kuris naktį gali pasirinkti vieną žaidėją ir jį nužudyti. Anarchistas yra žaidimo intrigantas, kuris gali rinktis ir nužudyti mafijos narį. Be to laimi žaidimą tik tada, kai jis vienintelis lieka „gyvas”.
Kaip žaisti Mafiją?
Šio žaidimo esmė yra atskleisti kitų žaidėjų vaidmenis, tačiau tuo pat metu, patiems savo vaidmens kitiems neišduoti.
Mafija taisyklės yra svarbios siekiant užtikrinti, kad žaidimas vyktų sklandžiai ir teisingai.
Procesas atrodo taip:
Mafijos žaidimo vedėjas pradeda žaidimą tardamas tokius žodžius:
„Atėjo naktis. Visi užmigo (tuo metu visi žaidėjai turi užsimerkti, arba – labai rekomenduojama – užsidėti specialias kaukes), nemiega tik mafijos atstovai (jie atsimerkia arba nusiima kaukę)”.
Tuomet mafijos atstovai išsirenka auką, rankomis parodo į vieną žaidėją ir taip „nužudo” auką.
Be mafijos atstovų, tai turi matyti tik vedėjas.
Po to mafijos dalyviai užsimerkia arba užsideda kaukes.
Vedėjas sako:
„Atsibunda komisaras” (komisaras nusiima kaukę arba atsimerkia).
Komisaras (arba detektyvas) spėja, kuris iš žaidėjų gali būti mafijos atstovas, o vedėjas linkteli ar komisaras atspėjo ar ne. Jei jis būna teisus – atsikėlus visiems dalyviams jis galės bandyti kitus įtikinti balsuoti už vieną ar kitą žmogų, taip įnešdamas į žaidimą savitos intrigos.
Komisarui užmigus (užsidėjus kaukę), vedėjas sako:
„Pabunda gydytojas” (gydytojas nusiima kaukę arb atsimerkia).
Jis išsirenka žmogų, kurį nori išgydyti nuo mafijos kulkų. Jei jis savo pasirinkimu nurodo į žmogų, kurį mafijos atstovai ką tik „nužudė”, tuomet auka būna išgelbėta.
Po viso to ateina diena, visi atsimerkia (nusiima kaukes) ir vedėjas pasako kuris žmogus buvo „nužudytas”. Žaidėjas visam likusiam žaidimo etapui turi išlikti pasyvus.
Bet jei gydytojas atspėja, vedėjas pasako, kad auka buvo išgelbėta, bet ne atskleidžia jos tapatybės.
Po to, tarp visų žaidėjų, prasideda diskusija, kas galėtų būti tikrasis mafijos narys. Kiekvienas siūlo savo spėjimus ir apsigina, jei yra puolamas. Po visų diskusijų visi ima balsuoti.
Daugiausia prieš balsų gavęs žmogus iškrenta ir atskleidžia, koks šiame žaidime buvo jo vaidmuo. Tuomet vėl ateina naktis ir vedėjas sako vėl tą pačią istoriją.
Žaidimas baigiasi tuomet, kai arba mafijos atstovai visus išžudo, arba miestiečiai balsuodami pašalina mafijos atstovus.
Mafija žaidimas – pagrindiniai etapai
Stalo žaidimas Mafija turi kelis pagrindinius žaidimo etapus, kuriuos visi žaidėjai turi pereiti žaidimo metu. Šie etapai apima naktį, dieną, balsavimą, rezultatus ir tęstinį procesą. Apžvelkime juos šiek tiek plačiau.
Naktis
Nakties etapo metu, mafijos atstovai nusprendžia, kurį miestelio gyventoją jie nori „nužudyti”. Šiuo metu specialių vaidmenų žaidėjai atlieka savo funkcijas, mafijozai renkasi auką, o komisaras „tirti” įvykius ir taip vėliau daryti įtaką bei intriguoti kitus žaidėjus priimti tam tikrus sprendimus.
Diena
Dienos metu žaidėjai diskutuoja, balsuoja ir bando nustatyti, kurie iš žaidžiančių yra mafijos nariai. Dažniausiai tai būna aštrūs ginčai ir svarstomi įvairiausi argumentai, nes žmonės stengiasi išsiaiškinti, kurie yra tikrieji miestelio gyventojai, o kurie – mafijos nariai.
Balsavimas
Po diskusijų žaidėjai balsuoja dėl to, kurį žaidėją reikia pašalinti. Tai gali būti paremta žaidėjų kalbomis, įtarimais arba tik atsitiktiniu pasirinkimu. Didelę tam įtaką gali padaryti komisaro patarimai arba priešingai, į žaidimą įnešti daugiau sumaišties.
Rezultatų paskelbimas
Pašalinus žaidėją, jo vaidmuo žaidime tampa visiems žinomas. Jei pašalintas žaidėjas yra mafijos narys, miestelio gyventojai sumažina mafijos galimybes laimėti. Tačiau jei tai buvo tikras miestelio gyventojas, mafijos narių galimybės laimėti žaidimą sustiprėja.
Tęstinio proceso etapas
Po rezultatų paskelbimo žaidimo eiga kartojasi nuo pat pradžių ir prasideda naujas nakties etapas.
Žaidėjai tęsia bandymus išaiškinti mafijos narius ir stengiasi apsaugoti save nuo pašalinimo.
Taškų skaičiavimas
- Žaidimo pabaigoje galima skaičiuoti taškus pagal tai, kokia komanda laimėjo ir kiek jos narių liko gyvų.
- Jei laimėjo mafijos atstovai, kiekvienas mafijos narys gauna po 2 taškus.
- Jei laimėjo miestiečiai, kiekvienas miestietis gauna po 1 tašką.
- Jei baigėsi lygiosiomis – niekas negauna taškų.
- Jei laimi žaidėjas, kuris turi specialiąją rolę, jis gauna papildomą tašką už savo rolės atlikimą. (Pvz., detektyvas gauna tašką už kiekvieną teisingai atskleistą mafijos narį, gydytojas gauna tašką už kiekvieną išgelbėtą žaidėją ir t.t.).
- Taškai gali būti naudojami kaip žaidimo motyvacija arba tam tikrų etapų apibendrinimas.
Mafija žaidimo istorija ir jo unikalumas
Žaidimas buvo sukurtas 1986 metais Dmitrijaus Davidovo, kuris buvo psichologijos studentas. Jis norėjo išbandyti savo hipotezę apie žmonių elgesį grupėse ir jų gebėjimą aptikti melagius.
Pagal jo sukurtas taisykles, pradiniame žaidimo etape, galėjo dalyvauti 10 žmonių: 2 mafijos nariai, 7 gyventojai ir 1 žaidimo vedėjas, kuris turėjo būti neutralus žaidėjas, kuris vedė žaidimą ir skelbė galutinius rezultatus.
Žaidimas greitai tapo populiarus ne tik studentų bendrabučiuose ar per vakarėlius, bet ir stovyklose.
Baigęs studijas, D. Davidovas universitete pradėjo dėstyti Rytų Europos studentams, todėl greitai žaidimas išplito Europoje, o vėliau išpopuliarėjo net visame pasaulyje.
Kinijoje šis žaidimas yra taikomas gydant nuo priklausomybės azartiniams žaidimams, o Japonijoje yra įtrauktas į prisiekusiųjų parengimo programą, norint lengviau atpažinti melą.
Apibendrinimas
Žaidimas Mafija yra labai populiarus ir žinomas stalo žaidimas, kuris sukuria nuostabią atmosferą ir puikią nuotaiką, todėl yra puikus pasirinkimas vakarėliams. Jis tinka tiek jauniems, tiek vyresniems, dideliuose ar mažesniuose kolektyvų susibūrimuose. Jei mėgstate intrigas, paslaptis ir adrenalino dozę, tai šis žaidimas yra skirtas būtent jums!
Šis žaidimas yra puikus būdas leisti laiką su draugais, išbandyti savo įtikinamų emocijų, žavesio ir dedukcijos įgūdžius. Tai tikrai sudėtingas žaidimas, reikalaujantis puikaus žmonių pažinimo ir stiprios emocinės intuicijos. Būtent tai suteikia šiam žaidimui savo išskirtinumo bei leidžia kiekvienam žaidėjui bandyti įgyvendinti savo pasirinktą strategiją.
Kiek žmonių gali žaisti šį žaidimą❓
Pagal žaidimo taisykles, mažiausiai reikia 6 žmonių: 1 vedėjo ir 5 žaidėjų (2 mafijos narių ir 3 gyventojų),tačiau gali dalyvauti ir 20.
Kokia žaidimo trukmė❓
Trukmė priklauso nuo žaidėjų skaičiaus, tačiau vidutiniškai vienas žaidimas trunka apie 30-60 minučių.
Žaidimą sugalvojo psichologijos studentas Dmitrijus Davidovas.
Koks rekomenduojamas žaidėjų amžius❓
Rekomenduojama, kad jauniausi žaidėjai būtų sulaukę 12 metų amžiaus.
Kokie yra Mafijos žaidimo etapai❓
Žaidimo pagrindiniai etapai yra diena, naktis, balsavimas, rezultatų skelbimas ir tęstinis procesas, kai viskas vėl prasideda nuo pradžių.